Steelseries gör Steelkeys 6G V2 med röda Cherry MX inför Dreamhack Winter

Permalänk
Melding Plague

Steelseries gör Steelkeys 6G V2 med röda Cherry MX inför Dreamhack Winter

Det är inte bara Qpad som kör igång med Cherry MX Red. Steelseries släpper en ny version av tangentbordet 6G V2 med röda mekaniska brytare inför vinterns upplaga av Dreamhack.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att de envisas med sin steelseries knapp på vänster sidan -.-
Skulle vara intressant om de inte ersatt win tangenten -.-

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Rött är inne i år?

Avsaknaden av dedikerade media- och macroknappar skrämmer bort just mig, men jag brukar annars rekommendera 6g v2 och 7g till andra.

Permalänk

jag vill ha så lättryckta tangenter som möjligt,inte hårda. gärna spaghettilätta haha.
det sliter ju nåt sjukt på lederna i fingrarna att ha hårdtryckta tangenter i det långa loppet.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft ett G15v1 i x antal år så vill jag ha backlight och mediaknappar på mina tangentbord, så detta går tyvärr bort. Steelseries gör bra prylar annars.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Recension

Kan man förvänta sig en recension på i alla fall några tangentbord med mekaniska brytare?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Att de envisas med sin steelseries knapp på vänster sidan -.-
Skulle vara intressant om de inte ersatt win tangenten -.-

Håller helt och hållet med dig. Lite synd faktiskt.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av KroonBerg:

Kan man förvänta sig en recension på i alla fall några tangentbord med mekaniska brytare?

http://www.sweclockers.com/testcenter/kringutrustning

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Förlåt mig, det var jag som uttryckte mig för jäkla dåligt. Jag menade utav de nya modellerna (gärna också Corsair K90/K60).

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nfskillen:

Att de envisas med sin steelseries knapp på vänster sidan -.-
Skulle vara intressant om de inte ersatt win tangenten -.-

Jag håller helt och hållet med dig, använder nämligen alltid den med snabbknappar. Win+D, Win+R etc, etc.

Sen hittar jag ingenstans om röda knappar är tystare än svarta, någon som vet? Orkar inte läsa igenom hela hardforum - saknar allt vad lättläst upplägg heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det har bakgrundbelysning? Det har väl ändå inte vanliga 6G V2?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

Efter att ha haft ett G15v1 i x antal år så vill jag ha backlight och mediaknappar på mina tangentbord, så detta går tyvärr bort. Steelseries gör bra prylar annars.

Finns "Mediaknappar" men det är kombinationer.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ska passa på att testa hur dessa känns på DH. För att ens reaktionstid skulle bli snabbare av mekaniska brytare känns tveksamt. Verkar mer vara prylar för dem redan frälsta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Är otroligt nöjd med SS 6gv2. Och jag tycker faktiskt snabbknappen är rätt smidig. Använder inte Windowsknappen men jag byter låtar och sånt rätt mycket under spel. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Sen hittar jag ingenstans om röda knappar är tystare än svarta, någon som vet? Orkar inte läsa igenom hela hardforum - saknar allt vad lättläst upplägg heter.

Varken röda eller svarta har ju något "eget" klickljud, utan ljudet kommer när man bottnar. Röda är mjukare, så man kanske bottnar hårdare så de låter mer initialt, om man är van vid svarta? Borde vara marginellt dock, och det är möjligt att när man väl vant sig så trycker man mjukare på röda så de hörs mindre.

Skrivet av felxi:

Ser ut som att det har bakgrundbelysning? Det har väl ändå inte vanliga 6G V2?

Jag gissar, men jag skulle tro det bara är rödmålat bakom tangenterna för att ge lite "mx red special edition" känsla.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt med många nya mekansika tangentbord

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vad är fördelen med dessa mekaniska tangentbord? har aldrig fattat det.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullis:

Vad är fördelen med dessa mekaniska tangentbord? har aldrig fattat det.

De känns bättre, och går oftast mycket snabbare att skriva på när man vant sig vid de. Beroende på vilken switch tangentbordet har fungerar de olika, tex blåa switchar som ger av ett klickljud när tangenten tryckts ner 2mm.

Permalänk
Skrivet av Tullis:

Vad är fördelen med dessa mekaniska tangentbord? har aldrig fattat det.

Fördelen är att du aldrig kommer kunna spela i närheten av andra människor (läs familj, sambo etc) utan att gå dem på nerverna. Vilket kommer resultera i att du spelar mindre och således får mer tid över till vettiga saker såsom städa, laga mat, renovera, plugga, sova, läsa etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikringdahl:

Fördelen är att du aldrig kommer kunna spela i närheten av andra människor (läs familj, sambo etc) utan att gå dem på nerverna. Vilket kommer resultera i att du spelar mindre och således får mer tid över till vettiga saker såsom städa, laga mat, renovera, plugga, sova, läsa etc.

Inte alla mekaniska tangentbord klickar. Bara de som har blåa switchar, vilket inte så många "spel" tangentbord har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikringdahl:

Fördelen är att du aldrig kommer kunna spela i närheten av andra människor (läs familj, sambo etc) utan att gå dem på nerverna. Vilket kommer resultera i att du spelar mindre och således får mer tid över till vettiga saker såsom städa, laga mat, renovera, plugga, sova, läsa etc.

Tur att jag inte i princip spelar något nu förtiden då

Skrivet av Marcusk:

De känns bättre, och går oftast mycket snabbare att skriva på när man vant sig vid de. Beroende på vilken switch tangentbordet har fungerar de olika, tex blåa switchar som ger av ett klickljud när tangenten tryckts ner 2mm.

Känns bättre är la en smakfråga?
Vad är fördelen med de andra switcharna då?

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

ser riktig trevligt ut dock skulle jag aldrig klara mig utan vänstra windowsknappen. Tycker bättre om razers lösning med "gamingmode" som stänger av windowsknapparna.

Permalänk
Medlem

Jag vill ju ha bruna brytare

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Vill också ha bruna. Blir väl att köpa Razer Black Widow Stealth när det kommer ut...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av plutoachilleus:

ser riktig trevligt ut dock skulle jag aldrig klara mig utan vänstra windowsknappen.

Och inte har de lyckats fixa knappkaoset i mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jag vill ju ha bruna brytare

Och jag vill ha buckling spring brytare, men vi kan inte få allt vi vill ha.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

älskar mitt MK-80

I love the sound thats why i bought it!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

win knapp och retarded enterknapp.. detta blir en nej tack och vänta på coolermasters blu, black, brown istället...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Och jag vill ha buckling spring brytare, men vi kan inte få allt vi vill ha.

http://pckeyboards.stores.yahoo.net/en104bl.html unicomp spacesaver, jag har en sånhär (finns med svensk layout, maila dom)

Skrivet av Jeddan:

Jag vill ju ha bruna brytare

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807829 zowie celeritas, bruna är asnice
eller vad sägs om en filco? http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=753

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Roligt med fler röda brytare som mer eller mindre var omöjliga att få tag på för ett år sen