Permalänk

Höja volten

Hej har en amd athlon x2 250 3.0 Ghz som jag har klockat till 3.3.
Grejen är den att jag nu vill höja upp volten som nu ligger på 1.4V(standard)eftersom jag kan höja frekvensen mer då.
När jag testade att höjja volten ett snäpp i bios resulterade det i blåskärm när jag startade windows.
Hur ska jag göra för att kunna höja volten utan att det f*****?

Tack på förhand.

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du får höja volten till MAX 1.5v, dessutom måste du ha mycket bra kylning då det kommer bli mycket varmare med den volten, men det visste du redan.

Ifall du får blåskärm är det för att när du drog upp volten drog du upp klockan också, eller blev det så med endast höjd volt?

Permalänk
Medlem

Kolla på FAQen om överklockning forum->kylning och överklockning, där du la upp tråden alltså

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem

Kan vara bra och veta hur mycket du höjde till? Höjde du för mycket så är det ju inte konstigt med bluescreen?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Korspostning är inte tillåtet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.