Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

Frakta kompponenter

Hej

Jag ska sälja min dator i delar och behöver skicka b.la. moderkortet i ett separat paket men hur ska det förpackas. Kom med tips och råd, hur mycket tål ett moderkort?
Fredrik

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel I74 4820k, Asus X79-Deluxe, 16GB RAM and Asus GTX1080

Game control: Razer Nostromo, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av freddehboy:

Hej

Jag ska sälja min dator i delar och behöver skicka b.la. moderkortet i ett separat paket men hur ska det förpackas. Kom med tips och råd, hur mycket tål ett moderkort?
Fredrik

Om du har kvar original förpackningen till moderkortet kan du skicka i den, den tål det mesta. Annars bör du lägga moderkortet i en ESD påse, och sedan i en tjock kartong som är ungefär 2-3 bredare än moderkortet på alla leder. Sedan fyller du ut med tex bubbelplast eller tidningspapper på alla sidor av moderkortet.

Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2009

OK, tänkte något liknande men tål de små kondensatorerna något tryck under transport överhuvud tagetr?

Tänkte mig en låda i en större låda med skydd?

Man har ju sätt på TV hur det går till i sorteringar av paket hos b.la. större transportörer m.m.//Fredrik

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel I74 4820k, Asus X79-Deluxe, 16GB RAM and Asus GTX1080

Game control: Razer Nostromo, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.