Fläktarna på max utan att datorn gör större arbete.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Fläktarna på max utan att datorn gör större arbete.

Hej

De senaste dagarna har min dator låtit väldigt mycket (fläktarna), även när jag inte göra någonting speciellt.

Jag testade och det är inte fläktarna jag kan styra med "volym" knappen på chassit.

Är det någonting som är fel eller kan jag ändra på något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Sepium:

Hej

De senaste dagarna har min dator låtit väldigt mycket (fläktarna), även när jag inte göra någonting speciellt.
http://i896.photobucket.com/albums/ac161/Eloz/flakt.jpg

Jag testade och det är inte fläktarna jag kan styra med "volym" knappen på chassit.

Jag skulle gissa på att din dator skulle behöva en rengöring

i7-4770K | G1 Sniper Z87 | 16Gb ram | Gtx780 | CoolerMaster HAF X | Windows10
Qpad 5K | Corsair K70R | Asus PB278 | PB Viseo240DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

tror att programmet läser lite fel på varvtal XD

du hade i stort sett kunnat kört passivt med den hastigheten på fläktarna och datorn hade du nog fått montera i golvet för att den inte skulle sticka iväg på den hastigheten och lufttrycket hadde varit enormt så chassie sidorna skulle du få ta av för att datorn skulle kunnat stå stilla men den skulle låtit som ett jetplan av mindre storlek om dem snurrat så fort som programmet säger

btw de är inte direkt styrda via 4 pins kontakter så det är nog därför dem arbetar hårt hela tiden

(fixa en fläktkontroller för alla du ska styra isåfall)

AMD Phenom II x6 1090T @3.5 ghz. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort GA-870A-UD3, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Diablo_Lino:

Jag skulle gissa på att din dator skulle behöva en rengöring

Rengjort fläktarna nyligen men inget annat så det kan nog stämma men jag tror inte det är den ända orsaken, för då borde det inte kommit "plötsligt".

Skrivet av mini-z1994:

tror att programmet läser lite fel på varvtal XD

du hade i stort sett kunnat kört passivt med den hastigheten på fläktarna och datorn hade du nog fått montera i golvet för att den inte skulle sticka iväg på den hastigheten och lufttrycket hadde varit enormt så chassie sidorna skulle du få ta av för att datorn skulle kunnat stå stilla men den skulle låtit som ett jetplan av mindre storlek om dem snurrat så fort som programmet säger

btw de är inte direkt styrda via 4 pins kontakter så det är nog därför dem arbetar hårt hela tiden

(fixa en fläktkontroller för alla du ska styra isåfall)

Ok, ligger någonting i det du säger men även om programen är fel så kvarstår problemet med en väldigt högjud dator

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Sepium:

Hej

http://i896.photobucket.com/albums/ac161/Eloz/flakt.jpg

Vilken cpu kylare har du? Verkar gå lite varmt.........

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av screamin-daemon:

Vilken cpu kylare har du? Verkar gå lite varmt.........

Ingen anning, ser bara ut att vara något typ av orginal fläkt, står intel på den.