Intel allokerar hälften av alla Sandy Bridge-E för Europa till den nordiska marknaden

Permalänk
Melding Plague

Intel allokerar hälften av alla Sandy Bridge-E för Europa till den nordiska marknaden

Nordbor föredrar högpresterande processorer, så till den milda grad att Intel allokerar hälften av alla Sandy Bridge-E öronmärkta för Europa till den nordiska marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oväntat men skoj. Rätt sjukt att vi nordbor lägger så mycket på processorer.

Permalänk
Medlem

Att kategorierna 1000-2000 och 2000-3000 är störst beror nog nästan bara PGA "vanliga" SB.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Or0s:

Oväntat men skoj. Rätt sjukt att vi nordbor köper så mycket processorer.

Det står väl ingenstans att vi köper mer processorer, bara att vi lägger mer pengar på dem processorer vi köper.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

lägger mig stabilt i 5000+ på 2 senaste

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Oj ser man på! Helt perfa, jag som ska köpa en till far och till mig.

Nu slipper man trängas som apple folk

Permalänk
Medlem

Fan, Skyrim har påverkat mer än vad jag trott. Kopplade nordbor direkt till skyrim O_o .
Ska nog ta ledigt från skyrim ikväll. kanske skaffa mig ett socialt liv xD.

OnT: Ganska sjukt att det är så mycket CPU:s som kommer upp till norden. Men iofs så har Norden alltid varit ett "IT-Mekka"

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det står väl ingenstans att vi köper mer processorer, bara att vi lägger mer pengar på dem processorer vi köper.

Exakt, norden har väldigt hög levnadsstandard och mycket "tekniknördar" här så därför
köper vi dyrare alternativ då vi helt enkelt har mera att spendera på hårdvara.

Nu har jag inte någon dyr cpu men min förra var dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det står väl ingenstans att vi köper mer processorer, bara att vi lägger mer pengar på dem processorer vi köper.

Jo, såg det nu.

Permalänk
Medlem

Gutt e de!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

I dagsläget är det dock inga problem att få tag på ovannämnda modeller i Sverige, undantaget AMD FX-8120 som fortfarande är en bristvara hos de flesta återförsäljare.

Vem fn vill ha en sån även om det skulle råka vara överskott istället? :dismay:

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Kring 3k för mina 2 senaste, Socket 939 X2 3800+ och nuvarande Q9450.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det även har att göra med att ekonomin är bättre för oss nordiska länder än större delen av Europa. Där med har vi råd att lägga mer på processorer än gemene spanjor till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Oväntat men skoj. Rätt sjukt att vi nordbor lägger så mycket på processorer.

Vi har inget annat att göra än att sitta och bencha under vinterhalvåret.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Kul

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

3930K är intressant. Och frestande. Men jag tror jag hellre väntar till stepping/binning nummer två eller IB-E. Kanske t o m till Haswell.
Jag betalade 1 749 SEK för min i5-760.

Permalänk
Entusiast

Bara nordbor korkade nog att slänga så mycket pengar på en processor?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Skönt att iaf vi i Norden iaf har konkurenskraftig marknad på vissa områden. Vissa andra elprylar släpps ju inte ens här.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Hehe lite roligt!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Tror det blir ny cpu för mig nu, 2500K i 4.8GHz börjar kännas jävligt trött nu.

Permalänk
Medlem

Senaste processorn var en Intel i7 2600K. 2000-3000 klassen alltså.

Permalänk
Medlem

Ok, ska man känna sig stolt eller dum i huvet?

Permalänk
Medlem

Mina senaste CPU var två Intel xeon x5650 ca 10 000kr st x)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

3930K är intressant. Och frestande. Men jag tror jag hellre väntar till stepping/binning nummer två eller IB-E. Kanske t o m till Haswell.
Jag betalade 1 749 SEK för min i5-760.

Same story. (Om intresseklubben antecknar )

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Bara nordbor korkade nog att slänga så mycket pengar på en processor?

Det är vi korkade nordbor som har pengar och datorer som intresse

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tigerhamster:

3930K är intressant. Och frestande. Men jag tror jag hellre väntar till stepping/binning nummer två eller IB-E. Kanske t o m till Haswell.
Jag betalade 1 749 SEK för min i5-760.

Ptjah, har man pengarna är det bara att köra. 3930K är den snabbaste processorn i konsumentklassen och lär hålla för ett bra tag framöver.

(ignorerar X-modellen eftersom den är meningslös för alla som kan överklocka)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Vi har inget annat att göra än att sitta och bencha under vinterhalvåret.

För att hålla värmen ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

3930K är intressant. Och frestande. Men jag tror jag hellre väntar till stepping/binning nummer två eller IB-E. Kanske t o m till Haswell.
Jag betalade 1 749 SEK för min i5-760.

Själv betalade jag bara 1 717,92 för min.

Permalänk
Medlem

cynikern i mig säger att de kalkylerar på bra utbyte i valuta också. förklarar iof inte Danmarkerna och Finnland.

Skrivet av borz:

Ok, ska man känna sig stolt eller dum i huvet?

historiskt hänger de förvånande ofta ihop.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Allt är ju ett enda stort mörker här i norden dessa tider så lite processorkraft gör gott för själen