Permalänk
Medlem

Hur använder man ArtiClean?

Jag beställde en 1090T hos CDON (1257:- med SweClockers erbjudande). Hur ska man rengöra CPU-kylaren med ArtiClean? Vad jag har fattat ska man ta bort med hushållspapper och droppa 1-2 gånger med flaska ett och rengöra? Sen använder man flaska nummer två på samma sätt?

Permalänk
Avstängd

ja precis så. Ska du ta bort kylpasta så rengör du med flaska 1 som luktar citron och sedan väntar du med flaska 2 som förbereder för ny kylpasta, du kan göra detta på både kylare och cpu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

ja precis så. Ska du ta bort kylpasta så rengör du med flaska 1 som luktar citron och sedan väntar du med flaska 2 som förbereder för ny kylpasta, du kan göra detta på både kylare och cpu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska man inte skrapa bort kylpastan först eller kan jag droppa direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ska man inte skrapa bort kylpastan först eller kan jag droppa direkt?

Droppa på, vänta lite. Torka av.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Nr. 1 använder jag hushållspapper med, låter det dock "bita lite" i kylpastan innan man torkar av så går det lättare.
Nr. 2 anväder jag kaffefilter med, blir inga "dammkorn" kvar utav det.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Tackar. Låter väldigt lätt process. Orkar inte hålla på med bensin, alkoholer osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Ska man inte skrapa bort kylpastan först eller kan jag droppa direkt?

Jo med papper. tills du får bort det mesta, tror det blir lättast

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Tackar. Låter väldigt lätt process. Orkar inte hålla på med bensin, alkoholer osv.

btw, är bruksanvisning på varje flaska.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!