Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

antec kühler h2o 620 kontakt

Kör pnp och har fläktarna kopplat till fläktkontroller. undrar nu vart pump kontakten ska sitta.
Just nu är den kopplad på "cpu_fan" , ska den vara det eller ska man koppla den in på "pwr_fan" på moderkortet?

Jag ställde in ignore på cpu fan speed och cpu fan q-control i bios.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2007

Den kan sitta på cpu-fan, det är dock viktigt att du ser till att den får konstant 12 volt. Som du sagt är det bara att stänga av q-fan control för cpu då du inte vill att moderkortet skall styra pumpen.

Det går annars utmärkt att sätta den på pwr-fan som alltid ger 12 volt. Själv kör jag på cpu-fan utan problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av tokigt:

Den kan sitta på cpu-fan, det är dock viktigt att du ser till att den får konstant 12 volt. Som du sagt är det bara att stänga av q-fan control för cpu då du inte vill att moderkortet skall styra pumpen.

Det går annars utmärkt att sätta den på pwr-fan som alltid ger 12 volt. Själv kör jag på cpu-fan utan problem.

det konstiga är, att i bios så kan jag fortf se fläkt RPM för cpu fan fast det inte sitter någon fläkt där överhuvudtaget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitten av Skåne
Registrerad
Dec 2004

Sätter jag min på pwr_fan så får jag "cpu fan error" när jag startar datorn. Så jag har den på cpu_fan, men är inte säker på att den kör 12 volt hela tiden. Ända setupalternativ jag hittade om cpu_fan var "monitor", eller "ignore". Är det där?

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Dell UltraSharp U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av comp1337:

Sätter jag min på pwr_fan så får jag "cpu fan error" när jag startar datorn. Så jag har den på cpu_fan, men är inte säker på att den kör 12 volt hela tiden. Ända setupalternativ jag hittade om cpu_fan var "monitor", eller "ignore". Är det där?

är inte hundra men dom du kör på pwr_fan och du får cpu fan error meddelande så måste det betyda att du inte ignorat cpu fan, kör ignore på den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av sushi84:

det konstiga är, att i bios så kan jag fortf se fläkt RPM för cpu fan fast det inte sitter någon fläkt där överhuvudtaget.

Den rpm du ser är pumpens rotationshastighet, bör ligga runt 1400-1500. Har du det så går pumpen på 12 volt.