Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Hjälp! Pumpen på H60 låter som f*n!

Hej SweC. Det är så att jag fick ett måndags exemplar av ettt H60 så jag skickade tillbaka det osch fick ett nytt.
Nu när jag kopplat in de nya så märker jag att pumpen låter ganska mycket och undrar om någon vet vad det kan vara! om det behövs så kan jag fixa en ljud inspelning! Den kyker på bra bara att den låter en del.

Btw har clockad min 2600K till 4.5GHZ med auto på core voltage? är detta ok? den idlar c:a 30 grader!

EDIT: Ska bara nämna att den jag hade först funkade perfekt i en vecka sen lade pumpen av! Körde inte PnP då men jag har väl rätt som antar att det inte kan ha betydelse för hur pumpen låter...?

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Bytte just in min h70 för att den lät mkt.. dom sa att många vattenkylningar från corshair har problem med läten.. så bara åka in till butik och byta till en ny.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009

Låter den såhär?

Fick en ny bara jag nämde att min lät mycket.
Jag börjar bli nervös att de ska låta såhär. Man ser många på forumet som gnäller på det, men lika många som säger att det är normal ljudnivå

Någon som vet hur Antec KÜHLER system låter?
Eller rent av Intels egna slutna vattensystem, står på inet att den ligger på "21 dB, upp till 35 dBa" Någon som testat?

Dator: FD-R3, i5 2500k @4.319, Corsair 8GB 1600Mhz, MSI gtx 970 4g, Creative SB X-fi. Razer Deathadder+Lycosa
Monitor: Panasonic Viera 42" G10E
Reciver: Harman Kardon AVR 245
Headphones: Audio Technica m50x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Den låter väll ganska lik den du länkade. Men vet inte riktigt då jag inte är hemma och har inte tillgång till högtalare/hörlurar. Tar en närmare titt på videon när jag kommer hem!

[size="1"]Skickades från m.sweclockers.com[/
]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av randomlarsson:

Btw har clockad min 2600K till 4.5GHZ med auto på core voltage? är detta ok? den idlar c:a 30 grader!

Auto volt ar alltid en dalig ide och idle har ingen som helst betydelse, load ar vad som raknas

Simlärare