Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

h80 problem!

Hej,har en h80 som har funkat prima.. när jag byter till medium fan speed och högsta fan speed så har man alltid hört hur fläktarna boostar upp! nu pillade jag lite och drog ut fläktarna som sitter i pumpen medans datorn var igång (fråga mej inte varför..) satte tillbaks dom sen.

Nu till problemet:

efter detta så går fläktarna bara på 1 hastighet oavsett om jag kör på low-medium-high hör alltså ingen skillnad... vad har hänt ? och går detta att fixa ?
dessa fläktar ska väl inte gå upp beroende på tempen ?? för har för mig att fläktarna alltid gick upp om jag ändrade hastighet även i idle.

Hjälp uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Deb går bara på maxfart nu tydligen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

Kolla så att kablarna/kontakterna sitter ordentligt, du ska bara köra molex och sedan fläktarna ppå h80 blocket.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Japp, har bara fläktarna i blocket 2 uttag där och där sittor dom i, någon som råkar veta hur man resetar pumpen läste nånstans att man kunde göra det men hittar inte hur..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Ehm har märkt att när jag sitter i IDLE bara och inte gör ngt så hör jag ingen skillnad på low-medium-high.. men när jag kör prime95 och cpun ligger på 100% load då hör jag skillnad mellan low-medium-high ??

Ska det vara såhär ?

har för mig att innan detta hände så hörde jag skillnad även fast jag inte gjorde ngt ?? alltså att cpun var i idle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av add9400:

Ehm har märkt att när jag sitter i IDLE bara och inte gör ngt så hör jag ingen skillnad på low-medium-high.. men när jag kör prime95 och cpun ligger på 100% load då hör jag skillnad mellan low-medium-high ??

Ska det vara såhär ?

har för mig att innan detta hände så hörde jag skillnad även fast jag inte gjorde ngt ?? alltså att cpun var i idle.

Om du söker lite i swec nygter och artiklar ser du att corsair gått ut med att vissa av deras produkter med en specifik batch har detta problem och att dom byter ut dem.

|Intel i5 4670K@4.5GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |MSI GTX 980 Gaming 4G@1482MHz| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Devil May Cry:

Om du söker lite i swec nygter och artiklar ser du att corsair gått ut med att vissa av deras produkter med en specifik batch har detta problem och att dom byter ut dem.

Det vet jag redan.. men om du läste mitt första inlägg så förstår du.. den funkade ju innan jag pillade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av add9400:

Det vet jag redan.. men om du läste mitt första inlägg så förstår du.. den funkade ju innan jag pillade.

Inget som säger att det inte kan sluta fungera.
Jag menar det är ganska self explanatory hur man installerar pumpen. Det enda jag kan komma på är om du inte satt en viss hastighet i bios som överskrider pumpen.

Annars är det RMA som gäller.

|Intel i5 4670K@4.5GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |MSI GTX 980 Gaming 4G@1482MHz| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Vet du hur jag kan se hur fort fläktarna går även fast dom är ikopplade till pump blocket ?? testade speedfan men ser inte sjävla fläktarna till pumpen/cpun. ??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2010

Skulle uppskatta om folk med h80 skrev här och förklara hur era funkar ?? med profilerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009

Håll in knappen på pumpen tills alla lampor lyser. Då är den återställd.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: FD-R3, i5 2500k @4.319, Corsair 8GB 1600Mhz, MSI gtx 970 4g, Creative SB X-fi. Razer Deathadder+Lycosa
Monitor: Panasonic Viera 42" G10E
Reciver: Harman Kardon AVR 245
Headphones: Audio Technica m50x