Permalänk
Medlem

h80 problem!

Hej,har en h80 som har funkat prima.. när jag byter till medium fan speed och högsta fan speed så har man alltid hört hur fläktarna boostar upp! nu pillade jag lite och drog ut fläktarna som sitter i pumpen medans datorn var igång (fråga mej inte varför..) satte tillbaks dom sen.

Nu till problemet:

efter detta så går fläktarna bara på 1 hastighet oavsett om jag kör på low-medium-high hör alltså ingen skillnad... vad har hänt ? och går detta att fixa ?
dessa fläktar ska väl inte gå upp beroende på tempen ?? för har för mig att fläktarna alltid gick upp om jag ändrade hastighet även i idle.

Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Deb går bara på maxfart nu tydligen...

Permalänk
Avstängd

Kolla så att kablarna/kontakterna sitter ordentligt, du ska bara köra molex och sedan fläktarna ppå h80 blocket.

Permalänk
Medlem

Japp, har bara fläktarna i blocket 2 uttag där och där sittor dom i, någon som råkar veta hur man resetar pumpen läste nånstans att man kunde göra det men hittar inte hur..

Permalänk
Medlem

Ehm har märkt att när jag sitter i IDLE bara och inte gör ngt så hör jag ingen skillnad på low-medium-high.. men när jag kör prime95 och cpun ligger på 100% load då hör jag skillnad mellan low-medium-high ??

Ska det vara såhär ?

har för mig att innan detta hände så hörde jag skillnad även fast jag inte gjorde ngt ?? alltså att cpun var i idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Ehm har märkt att när jag sitter i IDLE bara och inte gör ngt så hör jag ingen skillnad på low-medium-high.. men när jag kör prime95 och cpun ligger på 100% load då hör jag skillnad mellan low-medium-high ??

Ska det vara såhär ?

har för mig att innan detta hände så hörde jag skillnad även fast jag inte gjorde ngt ?? alltså att cpun var i idle.

Om du söker lite i swec nygter och artiklar ser du att corsair gått ut med att vissa av deras produkter med en specifik batch har detta problem och att dom byter ut dem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om du söker lite i swec nygter och artiklar ser du att corsair gått ut med att vissa av deras produkter med en specifik batch har detta problem och att dom byter ut dem.

Det vet jag redan.. men om du läste mitt första inlägg så förstår du.. den funkade ju innan jag pillade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Det vet jag redan.. men om du läste mitt första inlägg så förstår du.. den funkade ju innan jag pillade.

Inget som säger att det inte kan sluta fungera.
Jag menar det är ganska self explanatory hur man installerar pumpen. Det enda jag kan komma på är om du inte satt en viss hastighet i bios som överskrider pumpen.

Annars är det RMA som gäller.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vet du hur jag kan se hur fort fläktarna går även fast dom är ikopplade till pump blocket ?? testade speedfan men ser inte sjävla fläktarna till pumpen/cpun. ??

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om folk med h80 skrev här och förklara hur era funkar ?? med profilerna.

Permalänk
Medlem

Håll in knappen på pumpen tills alla lampor lyser. Då är den återställd.

Skickades från m.sweclockers.com