Permalänk
Medlem

Problem med start av dator

Hittar flera med detta problem, men hittar ingen som beskriver just mitt problem...

Körde med prollen stabilt klockad till 4,4 Ghz (gjort många stresstester med prime95 och intelburntest)
Men så nu för några dagar sen så märkte jag att datorn inte var klockad längre, utan har hoppat tillbaks till standardklocken. Jag klockar då upp den och fixar tillbaks allting som den var förr (kör nu 4,5 Ghz stabilt, stresstester gjorda)
Problemet är att när jag "kallstartar" datorn så går den igång i kanske 5 sekunder, sen stänger den av sig och beter sig så upp till 3 gånger. Sen sätts den igång helt som vanligt utan nå meddelande eller något och med oändrade klocks.

Någon som har haft detta problem och löst det? Kan det vara nätagget som är dåligt, eller processorn som får för lite spänning? Verkar otroligt eftersom jag har stresstestat utan errors, men ändå..

kör med denna klock:
Cpu core = 1.300
Cpu I/O V = auto
DRAM V = auto
och resten av alla spänningsinställningar på auto...

skulle vara schysst med lite tips.
Burken finns i signaturen

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C