Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011

Får Noctuan Plats?

Shenare!

Tänkte byta ut processorfläkten nu då den fått Stollaryck... Varit såhär sedan i sommras -> http://youtu.be/kCKUwqitv6w ...

Tänkte köpa denna http://www.inet.se/produkt/6308718/noctua-nh-u9b-se2 och jag undrar om jag får plats med den?

Har denna dator! http://www.inet.se/kundvagn/visa/300544/2011-03-20

Tackar!

Computerless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

den får du plats med det är 92 mm fläktar på den så det går även i minitower chassien som tar Matx storlek på moderkort

AMD Phenom II x6 1090T @3.5 ghz. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort GA-870A-UD3, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungshamn
Registrerad
Okt 2011

jajamen!

don't hate the game hate the players

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011

Tack Pojkar!

Bonus-fråga, är fläkten tyst? behöver inte vara den tystaste i världen, men när jag är van vid den som jag har nu så... ja ni fattar

Computerless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungshamn
Registrerad
Okt 2011

ja det hörs knappt har haft den i 3 månader nu o den låter fortfarande ingenting jättenöjd med den!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Riiikard:

Tack Pojkar!

Bonus-fråga, är fläkten tyst? behöver inte vara den tystaste i världen, men när jag är van vid den som jag har nu så... ja ni fattar

Den är MEGA tyst med den du redan har

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungshamn
Registrerad
Okt 2011

eller ja de hörs ingenting alls om jag ska va ärlig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011

Okok!

Drar iväg beställning dirket!

Tack för hjälpen!

Computerless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av mini-z1994:

den får du plats med det är 92 mm fläktar på den så det går även i minitower chassien som tar Matx storlek på moderkort

Skrivet av Cagyiceman:

Ok Tack!

Tar den stor plats i Chassit? Krånglig att montera? Jag och farsan tänkte klura ut de tsm, då jag inte är dirket snille på datorer...

Computerless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Noctua är duktiga på att göra enkla saker. Om chassit däremot skulle sakna kylarmoterings hål på moderkortsplåten så blir det att slita ut allt ur lådan. Den är större än AMD's referens kylare, ja. Men inte särskilt gigantisk, alla RAM kort ska passa under den, utom möjligen Kingston HyperX T1... men de är uppenbarligen helt fel designade... ;P

h+

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB