Klocka min intel core i7 950 | snälla sweclockers kolla hit

Permalänk

Klocka min intel core i7 950 | snälla sweclockers kolla hit

hejsan alla goa o glada sweclockare!
jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig personligen med att överklocka min processor.
jag har sökt runt både här på sweclockers och på andra sidor för att hitta hur jag går till väga och även läst ett flertal guider men ej förstått riktigt.
undrar nu om det finns någon där ute som skulle orka ta sig tid och hjälpa mig med detta, hälst via skype eller liknande "tal chattprogram".
anledning till att jag känner mig tvungen till att klocka är för att jag köpt mig 2st gtx 570n och vad jag hört och läst så krävs det lite kräm av processorn för att få ut "max effekt" av korten! snälla sweclockers hjälp mig denna gången, ni får ursäkta för att jag är så okunnig!
Mvh Gabbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

hejsan alla goa o glada sweclockare!
jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig personligen med att överklocka min processor.
jag har sökt runt både här på sweclockers och på andra sidor för att hitta hur jag går till väga och även läst ett flertal guider men ej förstått riktigt.
undrar nu om det finns någon där ute som skulle orka ta sig tid och hjälpa mig med detta, hälst via skype eller liknande "tal chattprogram".
anledning till att jag känner mig tvungen till att klocka är för att jag köpt mig 2st gtx 570n och vad jag hört och läst så krävs det lite kräm av processorn för att få ut "max effekt" av korten! snälla sweclockers hjälp mig denna gången, ni får ursäkta för att jag är så okunnig!
Mvh Gabbe

Har du standardkylaren eller har du köpt och monterat på en nyare kylare?

För med standardkylaren så är det knappt någon vits med att ens försöka klocka.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/artikel/6161-overklocka-core-i7

Det är inte så himla svårt om du läser noggrant.

Permalänk
Skrivet av kalleteodor:

hejsan alla goa o glada sweclockare!
jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig personligen med att överklocka min processor.
jag har sökt runt både här på sweclockers och på andra sidor för att hitta hur jag går till väga och även läst ett flertal guider men ej förstått riktigt.
undrar nu om det finns någon där ute som skulle orka ta sig tid och hjälpa mig med detta, hälst via skype eller liknande "tal chattprogram".
anledning till att jag känner mig tvungen till att klocka är för att jag köpt mig 2st gtx 570n och vad jag hört och läst så krävs det lite kräm av processorn för att få ut "max effekt" av korten! snälla sweclockers hjälp mig denna gången, ni får ursäkta för att jag är så okunnig!
Mvh Gabbe

Med känner dig tvungen att klocka. menar du att du tror processorn kommer flaska grafikorten? det är ingen risk i ditt fall tror jag inte. Just det här med flaska grafikkortet är rätt överdrivet. Beror ju på vad för spel du ska spela och så men alså din processor är liksom långt ifrån slö även med dagens mått.

Byggde en dator åt en polare för ett tag sen.. med samma processor som jag har. En Phenom2 4x 965 som jag klockade upp till 3.8 sen fick jag tag i 2 stycken hd5850 riktigt billigt så satte dem i crossfire och den processorn är slöare än din och den har inte flaskat något.

Så även om dina grafikort är vassare så betvivlar jag att cpun kommer flaska något. Men dock kan du ju endå klocka upp cpun en bit om du är sugen på det för få bättre prestanda i allmänhet och i cpu krävande applikationer. Men som nån skrev innan mig så bör du byta till en eftermarknads kylare i så fall.