Permalänk
Medlem

Svårt med bra luftflöde.

Jag har ett Fractal design Arc tillsammans med en i7 2600k och Antec Kühler 620 (fullständig lista i sign) men är inte riktigt nöjd med tempsen på processorn, de ligger på 68° i full belastning men tror att jag kan få ner dom med hjälp av er. Jag undrar ifall det kan bero på luftflödet? Jag har fortfarande Antecs standrad fläkt på Kühlern tänkte byta ut den mot 2 st Gentle typhoon 1450 rmp i P'nP men de är så svåra att få tag på..

Här är en bild på hur jag har satt fläktarna i chassit. Alla är 140mm utom Antecs som är 120mm. Inblås fläktarna är av denna typ: länk. Utblås är således fractal designs medföljande fläktar.

Jag har funderat på att sätta kylaren där bak som utblås istället, dock hade det bästa varit att köra 620 som inblås men då blir det helt fel med luftflödet genom chassit..

Mvh

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Tror att det är något annat som gör den höga temperaturen. Har du monterat rätt etc?
För med ett chassi så fullproppat med fläktar så borde du ha riktigt bra temps.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hur mäter du temperaturerna?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

är rumstempen hög? det måste du tänka på. Att rumstempen inte kan vara 40grader, för då får du räkna med höga temps i datorn

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tror att det är något annat som gör den höga temperaturen. Har du monterat rätt etc?
För med ett chassi så fullproppat med fläktar så borde du ha riktigt bra temps.

jag tycker att jag har monterat kylaren rätt.. har monterat några förr och kan inte komma på något jag gjort fel..

Skrivet av FatherOfThree:

Hur mäter du temperaturerna?

Fo3

Jag har mät med HW monitor. Dock har jag nästan 10°C lägre i asus egna ASUS AI Suite II.

Jag har alla in fläktar på low (1000 RPM) utom den på sidopanelen som ligger på medium = ~1500 RPM.

När man känner på alla utblåsen är de kalla utom den vid radiatorn, blåser ganska varm luft..

Skrivet av Semplezz:

är rumstempen hög? det måste du tänka på. Att rumstempen inte kan vara 40grader, för då får du räkna med höga temps i datorn

Temperaturen i rummet är inte så himla högt. dock på resande fot just nu så kan inte kolla men inte högre än 25°C.

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

68 grader på 4,5GHz i 100% load är väl inte nåt att gråta över? Inte med ett slutet kylsystem?

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

68 grader på 4,5GHz i 100% load är väl inte nåt att gråta över? Inte med ett slutet kylsystem?

Hmm, tänkte inte på 4,5GHz, TS, i så fall är ju dina temperaturer jättebra?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

68 grader på 4,5GHz i 100% load är väl inte nåt att gråta över? Inte med ett slutet kylsystem?

Skrivet av Rydisen:

Hmm, tänkte inte på 4,5GHz, TS, i så fall är ju dina temperaturer jättebra?

Njää det borde inte vara några problem men med tanke på alla min fläktar hade jag hoppats på att kunna få ner temperaturen lite till.. så frågan är ifall den kan bli lägre om jag byter plats på den?

Visa signatur

Proud owner of PS5.