Nvidia introducerar Geforce 600-serien för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia introducerar Geforce 600-serien för bärbara datorer

Under största möjliga tystnad lanserar Nvidia den nya Geforce 600-serien för bärbara datorer, men några faktiska nyheter syns inte till.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

snart dags att uppgradera då

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Hm..kanske ska lägga ut lite hypade nyheter på 600-serien

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Jag blir inte förvånad när jag ser omdöpningar av befintliga kretsar.
Vill inte starta flamewar, för är medveten om att AMD har gjort samma grej.
Inte i riktigt samma utsträckning som nVidia, men ja...

Kul iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Ja ! man får inte vara dum ... som farsan sade

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Hade fått för mig att det inte var förrän i andra kvartalet som Nvidia skulle släppa 600-serien, så detta känns som glada nyheter.

Tror ni att Nvidia även i denna generation kommer att ha det snabbaste single-kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Hade fått för mig att det inte var förrän i andra kvartalet som Nvidia skulle släppa 600-serien, så detta känns som glada nyheter.

Tror ni att Nvidia även i denna generation kommer att ha det snabbaste single-kortet?

ja men till pris av strömförbrukning osv. Tror dock att AMD's singel GPU kommer vara ensam ett tag. och under tiden snabbast

Fortfarande 40 nm?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

600-serien nya 300-serien? Discuss.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

De pumpar förmodligen ut skräp nu för att AMD inte ska vara de ända på nyhets tapeten.

Kommer själv vänta på att både AMD och Nvidia ska släppa de kraftigare modellerna. Har GTX460m 1.5GB idag och den har stått sig länge men det börjar bli dags att byta upp sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Ja ! man får inte vara dum ... som farsan sade

Håller med honom, därför kör jag med ati (visst, heter AMD men vem gillar dom)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

I söndags köpte jag en ny bärbar med ett 560m -.-

Perfekt timing

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Hade fått för mig att det inte var förrän i andra kvartalet som Nvidia skulle släppa 600-serien, så detta känns som glada nyheter.

Tror ni att Nvidia även i denna generation kommer att ha det snabbaste single-kortet?

Edit: Blev konstigt. Kolla nedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Discokungen
Skrivet av fermia:

snart dags att uppgradera då

Känns ju lite onödigt att använda ett dåligt laptop-grafikkort i en riktig dator.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Hade fått för mig att det inte var förrän i andra kvartalet som Nvidia skulle släppa 600-serien, så detta känns som glada nyheter.

Tror ni att Nvidia även i denna generation kommer att ha det snabbaste single-kortet?

Om du läser artikeln så är ju inte detta 600-serien egentligen så det är ju inte direkt några nyheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Frågan är om detta är ett tecken på att riktiga 600 serien är på väg eller bara ett billigt sätt att få lite uppmärksamhet så att det inte bara är AMD som syns på grafikkorts fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

I söndags köpte jag en ny bärbar med ett 560m -.-

Perfekt timing

Känns det viktigt för dig att ha det nya namnet på samma produkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan de sluta använda tidigare modeller och börja jobba för starkare grafik-kretsar till bärbara datorer för det behövs. Står tiden still? Utvecklas inte grafiken? Jo! Men se då till och gör nya, kraftfullare GPU:er istället för att snåla!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Dåligt. De borde istället sänka priserna på gamla kretsar tills de sålt slut. Omdöpningar är bara förvirrande och framförallt pinsamt för tillverkaren då det sänder signaler att utvecklingen står still.

"Ingen vill ha ett gammalt sunkigt 500, så vi döper om det till 600 och säljer som nytt"

Fjortis: "Åååååh!! de har bytt siffra och det är nytt klister KOLLA!!"

Profit!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Dåligt. De borde istället sänka priserna på gamla kretsar tills de sålt slut. Omdöpningar är bara förvirrande och framförallt pinsamt för tillverkaren då det sänder signaler att utvecklingen står still.

"Ingen vill ha ett gammalt sunkigt 500, så vi döper om det till 600 och säljer som nytt"

Fjortis: "Åååååh!! de har bytt siffra och det är nytt klister KOLLA!!"

Profit!

låter som et vinnande koncept

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Ett namnbyte och en lägre andrasiffra verkar ha blivit norm för Nvidia när de introducerar nya grafikkortsserier, det är bara de högre modellerna i serien som blir nya.
Gör iofs inte mig så mycket om de som i detta fallet verkligen byter namnet så att det får en lägre andrasiffra, vilket indikerar ett snäpp sämre prestanda än positioneringen i föregående serie indikerar. Det brukar ju vara så att ett kort i en nyare serie med högre förstasiffra men lägre andrasiffra än föregående series kort, prtesterar ungefär likvärdigt som det kortet i föregående serie, vilket även blir fallet här. sedan om själva kretsen är ny eller ej är mig rätt egalt då det är prestandan jag bryr mig om. Kortmärkningen indikerar prestandan på ett korrekt sätt.
I de fall grafikkortsföretagen endast byter förstasiffran, så är det värre, eftersom namnet då indikerar en högre prestanda, men kortet är detsamma.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Entusiast

Inte för att vara sån men ska inte alla nya amd utom 7900 vara gamla omdöpta?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

I söndags köpte jag en ny bärbar med ett 560m -.-

Perfekt timing

Ja det var väl bra.

560m är ju bättre än samtliga "nya" 6xxm hittills...

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Inte för att vara sån men ska inte alla nya amd utom 7900 vara gamla omdöpta?

De är dock krympta och har optimeringar i kärnan.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

I söndags köpte jag en ny bärbar med ett 560m -.-

Perfekt timing

Problem being? Den "nya" och "bästa" 635M är ett namnbyte på 555M - Din 560M är med andra ord bättre. Släng på en ny klisterlapp med 640M om du mår bättre av det. För en laptop med bättre prestanda än ditt 560M skulle du behövt vänta till troligen februari. Hade du köpt senaste/värsta då hade det ändå kommit en ny efter någon/några månader. Poängen är det är nästintill omöjligt att ha det senaste hela tiden i komponentväg, om man inte har tjock plånbok och gillar att föra över mellan olika datorer 2 ggr i månaden

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Om du läser artikeln så är ju inte detta 600-serien egentligen så det är ju inte direkt några nyheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har läst artikeln. Sista meningen lyder: "Nvidia väntas lansera grafikprocessorer med arkitekturen Kepler och samtidigt gå över till 28 nanometers tillverkningsteknik någon gång i det första kvartalet 2012.". Eftersom jag tidigare bara hört att det var prat om lansering under andra kvartalet så är detta nyheter för mig.

Permalänk
Medlem

Samsung Chronos serien väntas få nya modeller Q1, då bl.a med Geforce GT 635M kortet. Vilket som beskrivet motsvarar ett GT 555M, ett sådant överclockar väldigt bra överlag. Källa; notebookcheck.com

Just nu väntar jag på en 15" "Ultrabook", med i7, SSD och kort motsvarande 555M prestanda, eller tom ett 560M. Får se vad Kepler bjuder på helt enkelt!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

tråkig lansering men den visar ändå att det kommer komma roligare modeller. Frågan är hur de kommer stå sig på AMD:s "london" serie. Det lär vi få svar på hyffsat snart.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

hoppas at kepler 680m ger minimum mer prestanda sjuts en vad 580m gorde mott 485m vi talar om det gorde ju endas 2k poeng i vantage for hoppnings vis so ser vi aven store en 485m mot 480m som gorde 10k poengs skilnad i vantage
med physx on sa benchar man cirka 26k 27k med sli 485m stock och full Oc mellan 33k till 34k sa forhoppnings vis sa later kepler oss med prestanda laptops att bryta 40k+ grensen

Visa signatur

Moderkort:Asus X79Deluxe,CPU:Intel 4820K@4.8Ghz,Corsair H110 kylning,GPU:Sapphire R9-290X @1200Mhz 6000Mhz EK-FC vatten Block,RAM:16gb Corsair Vengeance Pro@2133Mhz
,Samsung 840Evo 250Gb,Seagate 2Tb,Corsair Link,PSU:Corsair AX1200i,12 Noctua 140mm Pwm,Vatten:XSPC X20 750 Pump/Res ,Rad:2xalphacool 80mmx280mm CHASSI:NZXT Switch 810, Vatten under utbyggnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Samsung Chronos serien väntas få nya modeller Q1, då bl.a med Geforce GT 635M kortet. Vilket som beskrivet motsvarar ett GT 555M, ett sådant överclockar väldigt bra överlag. Källa; notebookcheck.com

Just nu väntar jag på en 15" "Ultrabook", med i7, SSD och kort motsvarande 555M prestanda, eller tom ett 560M. Får se vad Kepler bjuder på helt enkelt!

Vore ju fint om Chronos faktiskt finns tillgänglig ordentligt innan de börjar med uppdaterade modeller. Jag har letat efter 14-tummaren ett bra tag nu men ingen verkar sälja den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Vore ju fint om Chronos faktiskt finns tillgänglig ordentligt innan de börjar med uppdaterade modeller. Jag har letat efter 14-tummaren ett bra tag nu men ingen verkar sälja den.

Jo synd på ett så pass bra märke i övrigt (talar om S2 och TV:erna med bättre paneler et.c). Dom är verkliga inga höjdare på laptops, fine att dom inte släpper 15 nya modeller per år som Asus/Acer/Hp gör men gör åtminstonde 2-4st som håller hög klass!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4