Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011

Vilket av dessa 2 moderkort?

Hejsan!

Ska köpa mig en egen julklapp i slutet av månaden är det tänkt, och det jag då undrar är vilket av dessa 2 kort som passar mig bäst:

Asus Sabertooth 990FX

Gigabyte GA-990FXA-UD5

Det kommer överklockas och i framtiden troligen köras Crossfire, delar som ska på ser ni i sign

|Moderkort: MSI Z170A Krait Gaming |GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming
|CPU: i5 6600K @ 4,6Ghz |PSU: FD Tesla R2 650W |SSD: 2x 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 2133 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro|
|Datorskärm: Acer XB270HU Predator 27" 1440p 144Hz IPS G-Sync|
|Lur: Sony Xperia XZ 32GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På nätet
Registrerad
Jan 2009

Sabertooth såklart. Gigabyte? Pff

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2007

Varför inte ASUS Crosshair V Formula?

[Intel i7 3770K @ 4,2Ghz] [ASUS Maximus V Gene] [ASUS nVidia GeForce 670] [Corsair Vengeance 16Gb Röd LP] [Corsair AX850] [Corsair Force GT 120Gb x2] [Noctua NH-U12P SE] [Fractal Design R4] [Gentle Typhoon @ 800RPM] [Dell U2412M IPS x2] [SteelSeries Ikari Laser]

[Ettan Original Portion <3]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2010

Även om jag gillar Gigabyte så har jag svårt att rekommendera UD5 till någon som planerar att överklocka. UD5 har tyvärr en hel del Vdroop och ingen LLC för att korrigera. Om LLC kommer i en framtida BIOS-uppdatering har jag dock ingen aning om, så som det ser just nu existerar dock ingen LLC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Rickard11:

Sabertooth såklart. Gigabyte? Pff

Haha, lutar ju lite ditåt redan

Skrivet av JesperOlsson:

Varför inte ASUS Crosshair V Formula?

Nja, för dyrt! Sä snäll är inte tomten

|Moderkort: MSI Z170A Krait Gaming |GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming
|CPU: i5 6600K @ 4,6Ghz |PSU: FD Tesla R2 650W |SSD: 2x 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 2133 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro|
|Datorskärm: Acer XB270HU Predator 27" 1440p 144Hz IPS G-Sync|
|Lur: Sony Xperia XZ 32GB|

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Arrogant:

Även om jag gillar Gigabyte så har jag svårt att rekommendera UD5 till någon som planerar att överklocka. UD5 har tyvärr en hel del Vdroop och ingen LLC för att korrigera. Om LLC kommer i en framtida BIOS-uppdatering har jag dock ingen aning om, så som det ser just nu existerar dock ingen LLC.

Så du menar att LLC inte finns på ett kraftigare kort än lillebrodern UD3, där finns nämligen detta. Eller du har kanske inte tryckt CTRL+F1? Innan du uttalar dig om saker kanske du skulle kolla detta? Gigabytekorten är faktiskt riktigt prisvärda med många features som funkar som det funkar på andra mobotillverkare, och bara för att andra skriver "PFFT" har de/den personen/erna inte "rätt" i allt. Jag tycker du skall kolla igenom prisbilden och ta det kort som du tycker har de grejer som passar just dig. Dessa kort är varken rätt eller fel, men märket har ingen eller liten betydelse i detta fallet.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud