Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Mediaknappar till spotify

Hej! har ett microsoft sidewinder x4 tangentbord. På tangentbordet finns mediaknappar ( play/pause, prev, next ) Dessa går dock bara till wmp och skulle vilja få dom att funka till spotify. Skulle va väldigt gött om någon kunde hjälpa me detta:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av gibbarante:

Hej! har ett microsoft sidewinder x4 tangentbord. På tangentbordet finns mediaknappar ( play/pause, prev, next ) Dessa går dock bara till wmp och skulle vilja få dom att funka till spotify. Skulle va väldigt gött om någon kunde hjälpa me detta:)

jag har problemet att jag inte kan höja eller sänka ljudet med mitt tangentbord (logitech g11) när spotify är i fokus! klickar jag brevid på skrivbordet så spotify inte kommer i fokus längre så går det som det ska samt att ibland måste jag trycka på tex "nästa låt knappen" 3-4 gånger innan den fattar att jag vill byta låt...

i7-4770K | G1 Sniper Z87 | 16Gb ram | Gtx780 | CoolerMaster HAF X | Windows10
Qpad 5K | Corsair K70R | Asus PB278 | PB Viseo240DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av gibbarante:

Har du installerat några drivrutiner? Mina knappar fungerar både i spotify, VLC mfl.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har problemet att jag inte kan höja eller sänka ljudet med mitt tangentbord (logitech g11) när spotify är i fokus! klickar jag brevid på skrivbordet så spotify inte kommer i fokus längre så går det som det ska

Samma för mig med G15(blå)

Legend IV "ANNIHILAT0R" : 800D | R3E | i7 X58 4GHz H2O CUSTOM LOOP | 16GB | SSD | EVGA GTX 1070 FTW + GTX 580 MATRIX PLATINUM | NV surround
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V70N T5 | K24 | Autotech
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av gibbarante:

Mina funkar till Spotify och jag behöver inte göra något. Har x4

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Ja perhuden jag har installerat drivrutiner och jag kna ställa in alla macro knappar o den skiten men inte mediaknapparna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har problemet att jag inte kan höja eller sänka ljudet med mitt tangentbord (logitech g11) när spotify är i fokus! klickar jag brevid på skrivbordet så spotify inte kommer i fokus längre så går det som det ska samt att ibland måste jag trycka på tex "nästa låt knappen" 3-4 gånger innan den fattar att jag vill byta låt...

har samma problem med mitt g11, lärt mig leva med det :/

Neon
Citera mig om du vill ha svar!