Permalänk

Mediaknappar till spotify

Hej! har ett microsoft sidewinder x4 tangentbord. På tangentbordet finns mediaknappar ( play/pause, prev, next ) Dessa går dock bara till wmp och skulle vilja få dom att funka till spotify. Skulle va väldigt gött om någon kunde hjälpa me detta:)

Permalänk
Skrivet av gibbarante:

Hej! har ett microsoft sidewinder x4 tangentbord. På tangentbordet finns mediaknappar ( play/pause, prev, next ) Dessa går dock bara till wmp och skulle vilja få dom att funka till spotify. Skulle va väldigt gött om någon kunde hjälpa me detta:)

jag har problemet att jag inte kan höja eller sänka ljudet med mitt tangentbord (logitech g11) när spotify är i fokus! klickar jag brevid på skrivbordet så spotify inte kommer i fokus längre så går det som det ska samt att ibland måste jag trycka på tex "nästa låt knappen" 3-4 gånger innan den fattar att jag vill byta låt...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbarante:

Hej! har ett microsoft sidewinder x4 tangentbord. På tangentbordet finns mediaknappar ( play/pause, prev, next ) Dessa går dock bara till wmp och skulle vilja få dom att funka till spotify. Skulle va väldigt gött om någon kunde hjälpa me detta:)

Har du installerat några drivrutiner? Mina knappar fungerar både i spotify, VLC mfl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har problemet att jag inte kan höja eller sänka ljudet med mitt tangentbord (logitech g11) när spotify är i fokus! klickar jag brevid på skrivbordet så spotify inte kommer i fokus längre så går det som det ska

Samma för mig med G15(blå)

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbarante:

Hej! har ett microsoft sidewinder x4 tangentbord. På tangentbordet finns mediaknappar ( play/pause, prev, next ) Dessa går dock bara till wmp och skulle vilja få dom att funka till spotify. Skulle va väldigt gött om någon kunde hjälpa me detta:)

Mina funkar till Spotify och jag behöver inte göra något. Har x4

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Ja perhuden jag har installerat drivrutiner och jag kna ställa in alla macro knappar o den skiten men inte mediaknapparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har problemet att jag inte kan höja eller sänka ljudet med mitt tangentbord (logitech g11) när spotify är i fokus! klickar jag brevid på skrivbordet så spotify inte kommer i fokus längre så går det som det ska samt att ibland måste jag trycka på tex "nästa låt knappen" 3-4 gånger innan den fattar att jag vill byta låt...

har samma problem med mitt g11, lärt mig leva med det :/

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!