Firefox 9.0 på Mozillas servrar

Permalänk
Melding Plague

Firefox 9.0 på Mozillas servrar

Populära webbläsaren Firefox når version 9.0, och ändringsloggen avslöjar bland annat snabbare hantering av Javascript samt förbättrat stöd för HTML5.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixat så de inte crashar helatiden efter man kollat ett youtube klipp tex.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Denna har jag längtat efter, får se om den löst mitt lilla problem jag haft med 8.0

Skrivet av Marwin88:

Hoppas dom fixat så de inte crashar helatiden efter man kollat ett youtube klipp tex.

Detta har aldrig hänt mig :/ Testa uppdatera Adobe Flash eller kör Youtube i HTML5?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Tappade räkningen kring FF6.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fortsätter med Nightly tills release kommer i 64-bit, kör 64-bit java och flash.

Permalänk

Kul med förbättringar även om versions numrena fullständigt skenar iväg.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tappade räkningen kring FF6.

Du får lära dig räkna längre för Chrome är uppe i 18

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Hoppas dom fixat så de inte crashar helatiden efter man kollat ett youtube klipp tex.

Det får man verkligen hoppas... Just nu använder jag IE, Firefox OCH Chrome eftersom de alla har sina egna sidor de funkar på och sidor som de inte funkar på. Dessutom så är det mycket mer bekvämt att köra youtube i enbart en webbläsare och slippa se resten av sina tabs crasha när den webbläsaren dör.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Inaktiv

Firefox 90 innan sommaren?

Permalänk
Skrivet av Kr:

Det får man verkligen hoppas... Just nu använder jag IE, Firefox OCH Chrome eftersom de alla har sina egna sidor de funkar på och sidor som de inte funkar på. Dessutom så är det mycket mer bekvämt att köra youtube i enbart en webbläsare och slippa se resten av sina tabs crasha när den webbläsaren dör.

Skrivet av Marwin88:

Hoppas dom fixat så de inte crashar helatiden efter man kollat ett youtube klipp tex.

Måste säga, jag har inte heller upplevt dessa problem.

Kör FF på 4 olika datorer.
2st windows 7, 1st osx och 1st windows xp.
Youtube dagligen, har haft samma flikar i respektive dator öppna under en väldigt lång tid, vissa vågar jag inte stänga för jag kommer inte ihåg varför jag sparar dom

Som sagt, uppdatera respektive programtillägg för bla. flash.
Låter som det är problemet.

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Medlem

Härligt. Men det är på grund av Chrome som Mozilla måste hoppa på sina versionsnummer. Vissa tror alltid att högre versionummer är bättre. Chrome ligger ju på 18.

Permalänk
Avstängd

Hoppas på bättre minneshantering!

Utan att ha miljoner tabbar uppe så kommer AVG upp med ''FIREFOX använder 990MB ram!''

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Du får lära dig räkna längre för Chrome är uppe i 18

Skrivet av Superlight:

Härligt. Men det är på grund av Chrome som Mozilla måste hoppa på sina versionsnummer. Vissa tror alltid att högre versionummer är bättre. Chrome ligger ju på 18.

Va? Jag har betan, och den är på 16. Det är Canary som är 18.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Hoppas på bättre minneshantering!

Utan att ha miljoner tabbar uppe så kommer AVG upp med ''FIREFOX använder 990MB ram!''

Inte funderat på att installera MemoryFox?
Mitt FF är nere på 122MB ram med ~40 flikar.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Hoppas dom fixat så de inte crashar helatiden efter man kollat ett youtube klipp tex.

haft exAKT DETTA problem med FF 8 att youtube så låser sig den efter 5-6 YT klipp nu i slutet låser sig hela datorn oxå! så kör alltid Internet explorer nu vid youtubeklipp och aldrig haft en låsning .. dåligt man vill ju ha EN webbläsare och gillar FF så hoppas det fixat nåt i detta så man kan se YT och liknande

edfit:just installerat men med 10flikar uppe och surfat lite omkring på samtliga så är minnet :285mb brukade ligga på 400 förr ca

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att problemen med crash av webbläsaren vid flashtittande är fixat, händer både på min Fedora och Ubuntu maskin.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Inget om TDR med Nvidia kort. Iofs inte deras problem det är Nvidia som släpper skräp drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Du får lära dig räkna längre för Chrome är uppe i 18

Men om jag inte använder Chrome då? Fast det är klart, FF är väl där om 6 månader

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag hoppas att problemen med crash av webbläsaren vid flashtittande är fixat, händer både på min Fedora och Ubuntu maskin.

Det är inte FF det är fel på, det är Flash nejmen ärligt talat, Flash för Linux är otroligt buggit..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Det är inte FF det är fel på, det är Flash nejmen ärligt talat, Flash för Linux är otroligt buggit..

Har haft problemet sedan de senaste versionerna av Ff fungerade felfritt version 6 och tidigare. Oberoende av version av flash verkar det krascha nu

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har med upptäckt mycket flash relaterade krashar med dom nyare FF, tex ibland kan de stanna till i 30sek+ - ibland är man tvungen att starta om alla FF fönster m.m.
och som sagt så tror jag inte heller det är FF´s fel det ligger i.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Denna har jag längtat efter, får se om den löst mitt lilla problem jag haft med 8.0

Testa uppdatera Adobe Flash eller kör Youtube i HTML5?

Köra Youtube i HTML5? Kan du förklara närmare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikbrann:

har haft samma flikar i respektive dator öppna under en väldigt lång tid, vissa vågar jag inte stänga för jag kommer inte ihåg varför jag sparar dom

Låter som mig, har över 20 fönster med nästan lika många tabbar i varje. Man kanske skulle börja med bokmärken igen, vore katastrof om allt försvann...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av mallow:

Köra Youtube i HTML5? Kan du förklara närmare?

http://www.youtube.com/html5

Permalänk

Ville bara säga till er som skrivit om youtube, crasher och det där:
Högerklicka på ett flash-klipp och se till att rutan "maskinvaruacceleration" INTE är förbockad!
Vad jag förstod, så var det någon med drivrutiners äldre vs. nyare metoder för maskinvaruacceleration som orsakar problemet. Men det var för tekniskt för mig ^^

Permalänk

Måste ni skriva en artikel om varje build av Fx? De som är intresserade läser väl change notes var 6:e vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Måste ni skriva en artikel om varje build av Fx? De som är intresserade läser väl change notes var 6:e vecka.

Jag gillar att läsa om det, man behöver ju inte läsa nyheter man inte gillar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Törs man lämna FF 3.62 tro ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Måste ni skriva en artikel om varje build av Fx? De som är intresserade läser väl change notes var 6:e vecka.

Vad gnäller du för? Det är väl bara positivt om NÅGON annan browser än Crome får lite utrymme för en gångs skull. Annars är det ju bara Crome, Crome och, ja just det, Crome, det skrivs om. Oerhört irriterande för oss som inte använder webläsaren eller totalt saknar intresse för den.

Nej, en ELOGE till Sweclockers-redaktionen som vågar skriva om någon anna browser än Crome.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.