Geforce 290.53 Beta ger upp till 25 procent bättre prestanda i Skyrim

Permalänk
Melding Plague

Geforce 290.53 Beta ger upp till 25 procent bättre prestanda i Skyrim

Nvidia ger ut en tidig julklapp i form av drivrutinen Geforce Drivers 290.53 Beta, som bland annat utlovar högre prestanda i Skyrim.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta fixar så mina 460gtx SLI arbetar mer än 30-40 %..

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Hoppas detta fixar så mina 460gtx SLI arbetar mer än 30-40 %..

Låter skumt, om du inte kör med vsync på vill säga. Har själv inte något liknande problem i skyrim och kör med samma Gpu setup.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Låter ju ganska otroligt mycket mer prestanda.. känns som en smula överdrift tycker jag.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Hoppas detta fixar så mina 460gtx SLI arbetar mer än 30-40 %..

Garanterat V.sync som spökar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Låter ju ganska otroligt mycket mer prestanda.. känns som en smula överdrift tycker jag.

"...ger upp till 25% bättre prestanda"

Notera orden upp till...
Det kan lika gärna ge 1% bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Låter skumt, om du inte kör med vsync på vill säga. Har själv inte något liknande problem i skyrim och kör med samma Gpu setup.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är jätteskumt, i BF 3 så är det 98-99 % men i Skyrim runt 30-40%..

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

"...ger upp till 25% bättre prestanda"

Notera orden upp till...
Det kan lika gärna ge 1% bättre prestanda.

Säger detsamma. Känns som att det är ett gnäll i varje tråd om det där med upp till x antal % bättre prestanda.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Trevlig nyhet, har dock lite problem med kraftig framedrop(främst vid College of Winterhold) men det verkar vara relaterat till spelet i sig eftersom CPUn i princip inte jobbar alls när det inträffar...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

de låter trevligt då jag har planerat att dra igenom skyrim nu under mellandagarna men då jag är lite grafikhora så var jag rädd att mitt gtx 560 inte skulle klara av att trycka upp grafiken allt för mycket och få för lite fps. Nvidia forever

Permalänk
Medlem

Tja har redan ett 568 TI och har redan över 70 FPS generelt sett hela tiden, enda som krävs är att sänka Shadow

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Redan laddat ned!

Visa signatur

C>++

Permalänk

Jag fick iaf några flera fps med 290.53 i BF3

Ex. 100fps till 102fps

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Nice! Har ett helt nytt 570 som jag hämtade idag. Skyrim ikväll!!!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Gillar Nvidia, kommer nya drivrutiner hela tiden + de har snabba servrar, den rullade ned på 9mb/s.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

"...ger upp till 25% bättre prestanda"

Notera orden upp till...
Det kan lika gärna ge 1% bättre prestanda.

"Upp till" är lika tröttsam att läsa oavsett anser JAG.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Vågar man ladda ner dessa Beta drivrutiner?

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

"Upp till" är lika tröttsam att läsa oavsett anser JAG.

Bilderna från testerna de gjort finns i nyheten, och det står lite mer på Nvidias sajt. Den stora prestandahöjningen får man "Indoors" där det med vissa kort kan ge så mycket som 25% i den inställningen de använde, medans "Outdoors" bara ger 1-2% bättre.

Skrivet av kuggarn:

Vågar man ladda ner dessa Beta drivrutiner?

De är i alla fall virusfria.

Har inte hunnit testa så mycket, och det beror nog på vilket spel man kör. Men Skyrim fungerar fint för mig, och någon i tråden sa att de funka fint med BF3 också.

Permalänk
Medlem

Jag ser ju hellre bättre prestanda i BF3... Jag kör Skyrim med maxade inställningar på ett överklockat 580 i 2560*1440 och kör i taket eftersom VSync är aktiverat, droppar väldigt sällan under 60 fps

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuggarn:

Vågar man ladda ner dessa Beta drivrutiner?

Kör med beta så ofta jag kan och det är sällan problem. De senaste året har det inte varit några alls, så ja!

Permalänk
Medlem

Ska testas direkt !
Jag har faktiskt lite lätta problem med prestandan i Skyrim med mitt GTX 570, men då är det iofs pga ultra settings + betydande förbättringar genom tweakande i inifilerna.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag ser ju hellre bättre prestanda i BF3... Jag kör Skyrim med maxade inställningar på ett överklockat 580 i 2560*1440 och kör i taket eftersom VSync är aktiverat, droppar väldigt sällan under 60 fps

Blir nog svårt få ur mer, även om de säkert kommer bli nån procent bättre med tiden. För att få markant bättre prestanda är det nog ny hårdvara som gäller (inte så långt till 7000/600-seriena).

Permalänk
Medlem

Kul att de lyckas så väl med optimeringarna!

Permalänk
Inaktiv

Inga nya WHQL på gång? :/

Permalänk

Jag fick en bluescreen när jag startade om datorn. Vet dock inte om det beror på uppdateringen eftersom att jag innan hade trixat lite med datorn innan :p.

Edit: Antagligen så var det uppdateringen som gjorde det. Jag bytte tillbaka till 285.62 och då slutade det.

Permalänk
Medlem

25% mer prestanda på en utvald "indoor scene" och upp till 1% mer prestanda på outdoor scene. Grattis Nvidia!

Permalänk
Medlem

Funkade bra med BF3?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

25% mer prestanda på en utvald "indoor scene" och upp till 1% mer prestanda på outdoor scene. Grattis Nvidia!

Håller helt med! Hade allra dagar i veckan hellre valt 0% indoor och 0% outdoor! Så tack så mycket för den nvidia!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Håller helt med! Hade allra dagar i veckan hellre valt 0% indoor och 0% outdoor! Så tack så mycket för den nvidia!

Indoor prestanda är helt irrelevant för både spelupplevelsen och grafik/benchmarknördar.
1% extra prestanda är ju aldrig fel men att marknadsföra den som 25% är väl att ta i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Indoor prestanda är helt irrelevant för både spelupplevelsen och grafik/benchmarknördar.
1% extra prestanda är ju aldrig fel men att marknadsföra den som 25% är väl att ta i?

Det är väl knappast någon nyhet för dig hur PR-avdelningar använder "Upp till...".

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.