Överclockning av AMD athlon 64 2x 5400+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011

Överclockning av AMD athlon 64 2x 5400+

Hejsan människor har överclockat min processor till 2,8ghz och jag använder INTE en 3dje parts kylare men har stresstestat(prime95) ungefär i 3-4 timmar och tempen går upp till 67 som högst,det var under 50 de första 2 timmarna,men nu vill jag fråga er människor som har lite mer erfarenhet än vad jag har. (14 år)gjorde en ordentlig 3 timmar+ läsning på overclockning plus ett antal videor. men iaf min fråga är ska jag fortsätta till 3,2ghz som var mitt mål eller
ska jag helt enkelt nöja mig med resultatet jag har fått,IDLE temp med lätt surfande är 24 på ena kärnan och 36 på andra och när jag spelar skyrim och andra mmo(rpg) spel så kommer dom till 55 som högst och inte över.Men vad tycker ni? fortsätta eller inte?.Spelar inte några FPS spel på PC:n bara mmorpg,rpgs singleplayers o sådana spel.

Edit:Har använt Core temp för att kolla tempsen.
Second Edit:Jag tycker den är stabil efter stresstest har inte märkt något som skulle vara farligt eller vad människor varnar för på internetsidor eller videor jag har kollat på.
vet att stresstestet ska igentligen vara 9-24 timmar,

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
De_dust
Registrerad
Okt 2011

Och just det min andra fråga är.
kan man bara låsa upp Dual core phenoms till quad eller går athlon dual aswell? hittar inga svar som är bra nog.

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.