Bra eller dåliga resultat av min klocking?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Bra eller dåliga resultat av min klocking?

Tja,

Har lite frågor om min klocking jag gjorde på min amd phenom x6 1055t 2,8ghz, klockade den i veckan via en youtube länk försökte göra exakt likadant men vet inte om jag lyckats? jag kan säga att jag inte är ett dugg bra på datorer och jag fattar inte direkt vad allt betyder och om det är bra eller inte?

har en bild på det jag tror är viktigast? http://i39.tinypic.com/v8iy6q.jpg (World of warcraft är igång)

DRAM frequency ligger på 706.6mhz
NB frequency ligger på 2119.9mhz

Om det är till någon nytta.

Är det bra resultat eller dåliga? Är det någonting jag behöver ändra på? Isåfall tell me!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

En ökning på 32% är inte dåligt, har du stress testat din processor så den verkigen går stabilt och du vet den faktiska temperaturen vid tung belastning?

Ladda ner Prime95 eller OCCT och kör dem

Utan att köra processorn och se att den går stabilt och ligger på en bra temp är inget jag rekomenderar.

SÅ kör ett par tester en stund och läs av hur varm den blir så vet du

För som du ser ligger det ingen vidare load på dina kärnor så du har ingen aning om det fungerar bra eller inte och vet inte hur varm den blir.

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se