Permalänk
Medlem

h60 eller inte

hejsan jag ffunderar ppå att köpa en h60 kyllare men. om den börjar läcka och komponenter skadas betalar crosair det då?

Permalänk
Medlem

om det nu läcker så täcker corsair inte de andra komponenterna men dom fixar nog en ny H60 till dig då (tror jag) vad ska du egentligen göra, som gör att du behöver en H60?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Om du är rädd för läckage kanske du ska kolla på några av luftkylarna?

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

köp noctua nh-d14 inget annat.

Visa signatur

Raaaaaaajt

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

om det nu läcker så täcker corsair inte de andra komponenterna men dom fixar nog en ny H60 till dig då (tror jag) vad ska du egentligen göra, som gör att du behöver en H60?

Är du helt säker på det?
Eftersom ett slutet vattenkylnings kit ska inte läcka och om det gör det så måste det vara något ursprungsfel och då är det Corsair's fel helt och hållet.
Vill gärna se källa på att man inte blir ersatt för resten av komponenterna som skadas vid läckage.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Är du helt säker på det?
Eftersom ett slutet vattenkylnings kit ska inte läcka och om det gör det så måste det vara något ursprungsfel och då är det Corsair's fel helt och hållet.
Vill gärna se källa på att man inte blir ersatt för resten av komponenterna som skadas vid läckage.

Som jag sa, jag TROR att de fixar dig en ny OM nu det läcker men inte de andra komponenterna...
Hittade en tråd där de har ringt och frågat iaf
http://www.sweclockers.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=1...

Annars står det här att det inte ska vara någon slags defekt på den iaf!
http://www.corsair.com/support/warranty/
Står i andra meningen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

tack för alla svar tror jag mejlar dem och frågar isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av ISwedishShift:

tack för alla svar tror jag mejlar dem och frågar isåfall

Corsair brukar vara grymma på support, och ta H100, spöar allt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ISwedishShift:

hejsan jag ffunderar ppå att köpa en h60 kyllare men. om den börjar läcka och komponenter skadas betalar crosair det då?

Hej.
Nej! Skaffa bra luft istället, jag ångrar att jag inte gjorde det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att vätskan som de använder inte är ledande, så det är inte ens säkert att något går sönder vid läckage, men annars verkar det vara lite till och från, jag har läst både om folk som fått allt betalat och de som bara fått ny kylare.

Själv tar jag inte risken, men det är ju många som kör dem utan problem.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX