Permalänk
Avstängd

OC AMD 6870 HELP!

hej jag har problem med att OC min 6870 från 915>950 jag drar up den till det i msi afterburner men alla test system gpu-z msi AB säger att oc core är på 915 fortfarande så jag vet inte om jag har överklockat den men om jag drar upp till 1000 mhz så krashar systemet. är det normalt att inte få någon feedback på hastigheten?

Permalänk
Medlem

Min 6950 är sådan att när jag inte spelar etc. ligger jag på 250MHz enligt GPU-Z startar jag däremot det när jag spelar ligger jag på 900 MHz för att allt det används : p

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

helt säker på att du tryckt på apply? om du sparat profiler så tar du först load profile och sen apply:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Avstängd

ja jag körde furmark o hade 92%load blueson om du är en sån noob kommentera inte den är "applied"

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

ja jag körde furmark o hade 92%load blueson om du är en sån noob kommentera inte den är "applied"

Vet inte om ni känner varandra eller nåt, men är det inte lite dumt att kalla den som försöker hjälpa en för noob?

Ang. ditt problem så har jag aning, säker att båda fönstren för frekvenser står kvar på samma?
Den ena visar stock en den andra aktuell klock.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

varför använder du inte CCC till en sån minimal överklockning? det är lättare imo

Annars så vet jag inte.. använder du CF? för i vissa fall kräver den att korten är lik-klockade (eller helt enkelt att du tittar på fel kort!)

Att systemet crashar när du drog upp till 1000MHz är för att man måste övervolta ett 6870 för att få fram denna core-clock

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

jag överklockade mitt gigabyte oc 6870 i msi afterburner till 1000/1200 fungerar perfekt! unt.. HAR INTE RÖRT volten

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

jag överklockade mitt gigabyte oc 6870 i msi afterburner till 1000/1200 fungerar perfekt! unt.. HAR INTE RÖRT volten

haha jo asså, dels har jag för mig både ditt och mitt är fabriksvoltade högre än stock-korten, (mina ligger på 925/1150) då jag ändå bara spelar LoL atm

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

hej jag har problem med att OC min 6870 från 915>950 jag drar up den till det i msi afterburner men alla test system gpu-z msi AB säger att oc core är på 915 fortfarande så jag vet inte om jag har överklockat den men om jag drar upp till 1000 mhz så krashar systemet. är det normalt att inte få någon feedback på hastigheten?

undrar för övrigt vad ditt grafikkort har med processorer att göra?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

haha jo asså, dels har jag för mig både ditt och mitt är fabriksvoltade högre än stock-korten, (mina ligger på 925/1150) då jag ändå bara spelar LoL atm

stock är 915/1050 har jag för mig? men det är nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

stock är 915/1050 har jag för mig? men det är nice!

nja, stock på mina är 925/1050

Drar dock upp dem till 985/1250 när jag lirar AC-Revelations eller ngt annat lite mer krävande (utan övervoltning)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Permalänk
Avstängd

ffs kan ni stanna på topic

Skrivet av DanneSvs:

undrar för övrigt vad ditt grafikkort har med processorer att göra?

eh ja för att jag överklockar en prossesor GPU är likadant som en CPU
jag bryr mig inte om vad ni har för stock clock och nooben som jag sa till, jag har inget problem med att den går ner i powersave
ni är alla idioter fan läs vad jag skrivit jag vill veta om clocken har överclockats fast det står oc core 915 default core 915 jag använde msi pga man kan ställa in fan emot värme nivå jag hoppas att ni trollar för om ni är så jävla dumma borde ni avlivas

Permalänk
Skrivet av alexman:

ffs kan ni stanna på topic

eh ja för att jag överklockar en prossesor GPU är likadant som en CPU
jag bryr mig inte om vad ni har för stock clock och nooben som jag sa till, jag har inget problem med att den går ner i powersave
ni är alla idioter fan läs vad jag skrivit jag vill veta om clocken har överclockats fast det står oc core 915 default core 915 jag använde msi pga man kan ställa in fan emot värme nivå jag hoppas att ni trollar för om ni är så jävla dumma borde ni avlivas

Förvänta dig ingen hjälp med en sådan attityd, god jul.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Anmäld pga attityd.

Det är fullt möjligt att kortet fortfarande blir överklockat vilket du kan se i CCC (som jag påpekade).

Försök följa forumregler och ha en bättre attityd i fortsättningen så kommer du troligen att få mer hjälp.

God Jul

*tillägg* Det finns även en separat forumdel för överklockning av grafikkort.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Avstängd

det sa du fanme inte du fråga varför jag inte anvädner ccc till en lite OC pga samma problem där säger inte att den är oc och msi AB kan jag reglera fläket till värmen men iaf tack för svaret jag väntat på

"Det är fullt möjligt att kortet fortfarande blir överklockat"

Permalänk
Hedersmedlem

alexman, undvik att bumpa din tråd då detta inte är tillåtet.

Alla ni andra får även skärpa er när det gäller att vara trevliga och hjälpsamma så sluta göra dumma inlägg!

Tack.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM