Permalänk
Skrivet av Simplified:

Du kan testa en sticka i taget. Dual channel innebär inte att du måste ha 2 stickor. Det innebär bara att 2 stickor krävs för "dual channel mode"

Nätagget är mer än nog för dina specs.

Okej okej. Jag har som jag har skrivit, men kanske uttryckt mig dåligt testat detta beprövade knep med både mina nya ram-minnen och mina gamla ram-minnen. Och det blir samma resultat

Mvh Hampus Jonsson

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av Bean:

Det kan ju ha med ramminnen det är sant, typ att nått av dom är defekt sen inte visar det grafiska som kanske hårddisken vill visa upp och det är där datorn fryser pgr av det..
Då är ju det bara o ta 1 ramminne i taget o testa..

Du hade testat att resetta bios?

Yes har gjort allt detta.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka datorn och säg problemet så får du en ny "Utnyttja garantin" kan ju vara ett måndags ex.. men det är knappast troligt när du fick datorn fungera i första taget

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Okej får testa att plocka ut moderkortet och lämna tillbaka det. =/

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Någon som har en annan ide om vad felet kan vara?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampusofsweden:

Någon som har en annan ide om vad felet kan vara?

Har du bara testat med ett minne?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har du en annan disk?, inge vidare på detta med datorer, men jag skulle testat att ominstalera operativet på en annan disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Du måste formatera om Hårddisken om du inte redan har gjort det ! XD

Det är dock inte nödvändigt då han även har försökt att boota från CD.
Jag har även bytt alla delar i datorn 2 ggr utan att formaterat/ominstallerat windows, så länge man rensar datorn på alla drivrutiner så funkar allt finfint.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampusofsweden:

Någon som har en annan ide om vad felet kan vara?

Skriver en liten lista med möjliga fel:

1.RAM-Minne trasigt 2.Moderkort trasigt 3.Processor trasig 4.Nån sladd/ar kan ha dragits ur när du satte på plåten

Lösningar:

1. Testa ett minne i taget. Om det ändå inte funkar så är det inte RAM-Minnena. 2. Testa med ett annat moderkort, Kolla även ifall någon pin i processor sockeln är böjd. 3. Kolla så den sitter fast ordentligt, Testa en annan CPU 4. Ta ur ALLT ur datorn och koppla in de nödvändiga, DVS; Moderkort, CPU, GPU, Optisk läsare+Windows skiva(För att kunna starta windows), Nätagg. Och diverse kylare. Kom med svar när du är klar!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Känns som det kan vara din SSD som bråkar med.. testa så mycket av dina komponenter du bara kan i en annan dator

Permalänk
Sötast

Som fobban redan nämnt... Ta ut alla komponenter ur chassit och prova börja om igen med endast de nödvändiga funktionerna, prova även byta mellan ahci och ide.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Som fobban redan nämnt... Ta ut alla komponenter ur chassit och prova börja om igen med endast de nödvändiga funktionerna, prova även byta mellan ahci och ide.

Har nu testat detta.. efter lite mek, och får samma fel, har kollat cpun och det var inget som var böjt

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampusofsweden:

Har nu testat detta.. efter lite mek, och får samma fel, har kollat cpun och det var inget som var böjt

Så den fryser ennu? Då fåru nog testa att byta processor/mobo.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk

Löste sig det här? Blev jäkligt nyfiken på hur det gick.

Visa signatur

En sån där data har jag.

Permalänk
Skrivet av perautomatik:

Löste sig det här? Blev jäkligt nyfiken på hur det gick.

Nej det har inte löst sig, lämnade in datorn hos inet igår för felsökning, lätt värt 500 kr

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Vet att detta är en gammal tråd. Men en uppföljning på vad som hände: Lämnade in datorn hos inet, de monterade ner allt felsökte och hittade att jag hade glömt ta bort en distans när jag bytte från amd till intel moderkort. Inte nog med det, de monterade ihop allt, gjorde dessutom en snygg kabeldragning. Till en kostnad av 500 kr? Inet jag är ett stort tack skyldig er! Och Datorn har nu fungerat fel fritt i över 1 år!

Tack alla ni vänliga själar som försökte hjälpa mig!

Mvh Hampus

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som berättad hur det gick istället för att sluta svara i tråden! Tummen upp!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Brallor:

Äntligen någon som berättad hur det gick istället för att sluta svara i tråden! Tummen upp!

Jag ber om ursäkt för att det fall ur huvudet. Men i all glädje yra över att skiten funkar så kanske det är lätt hänt? Men som sagt, att skriva lösningen på vad problemt är, gör att andra personer får kredit på att de har hjälpt till. Samt att någon kanske har nytta av detta någon gång i framtiden.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CebitZeros:

Jag ber om ursäkt för att det fall ur huvudet. Men i all glädje yra över att skiten funkar så kanske det är lätt hänt? Men som sagt, att skriva lösningen på vad problemt är, gör att andra personer får kredit på att de har hjälpt till. Samt att någon kanske har nytta av detta någon gång i framtiden.

Utmärkt att du berättar hur det gick!

Du fick dock frågan om distanserna tidigt i tråden och sa ändå att det var riktigt gjort ("Japp distanser är isatt riktigt"). Tittade du efter eller gissade du bara?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Utmärkt att du berättar hur det gick!

Du fick dock frågan om distanserna tidigt i tråden och sa ändå att det var riktigt gjort ("Japp distanser är isatt riktigt"). Tittade du efter eller gissade du bara?

Vad jag kommer ihåg så plockade jag ner allt och kontrollerad, skämmigt jag vet. Inet sa att det satt en distans under ljudkortet som orsakde kortslutning.

Mvh Hampus

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Gött att det löste sig med det här!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En sån där data har jag.