Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Corsair h100 hjälp!

Hallå ni kanske har läst min tidigare tråd om mina problem jag har med min h100, Jag undrar bara hur ni som haft problem med era h40/70/80/100 har gjort, Man fick ju med en lapp där de står att man inte ska lämna tillbak den där man köpte den utan kontakta corsair direkt, Jag köpte den på inet så ska jag kontakta inet å höra vad dom säger eller ska jag höra med corsair direkt?
En till fråga hur gör jag när jag ska skicka tillbaka saker till inet måste jag stå för frakten själv? det har jag inte tänkt göra iallafall och måste dom testa kylarn då så jag blir utan dator i x antal dagar/veckor eller skickar dom bara en ny?
Mvh rexzo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

Jag har provat att maila corsairs adress, och de är inte snabba på att svara.. Enligt cdon är det si och så med deras service utanför usa....

Skickades från m.sweclockers.com

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Det du kan göra är ju kontakta Inet och se vad de säger? ibland kan de ju vara schyssta, vet inte hur just Inet är men t.ex. komplett och cdon brukar ju vara väldigt schyssta, även webhallen när det kommer till sådana problem.

[ i5-6600K @ 4.5Ghz || Corsair H100i GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB @ 1150/1550 ]
13991 - Firestrike
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Okej jag har mailat inet och corsair får se vad dom säger, men jag kan inte skicka ner hela datorn till göteborg isåfall måste jag ta lös kylarn å skicka löst. Bäst vore om dom kunde skicka en ny h100 utan att jag måste skicka iväg min egna kylare så jag blir utan dator..
Men jag tror åxå mer på inet än corsairs egna support jag också vi får väll höra imorn vad dom säger

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av rexzo:

Hallå ni kanske har läst min tidigare tråd om mina problem jag har med min h100, Jag undrar bara hur ni som haft problem med era h40/70/80/100 har gjort, Man fick ju med en lapp där de står att man inte ska lämna tillbak den där man köpte den utan kontakta corsair direkt, Jag köpte den på inet så ska jag kontakta inet å höra vad dom säger eller ska jag höra med corsair direkt?
En till fråga hur gör jag när jag ska skicka tillbaka saker till inet måste jag stå för frakten själv? det har jag inte tänkt göra iallafall och måste dom testa kylarn då så jag blir utan dator i x antal dagar/veckor eller skickar dom bara en ny?
Mvh rexzo

Du kan ta det direkt genom Inet, det gjorde jag med min H50. Inet kan inte neka att ta emot reklamationer. Du ska logga in på din Inetkonto och sedan gör du en felanmälan. Inet kommer då skicka ut en fraktsedel och du skickar in kylaren. Du har inte kvar org. kylaren så du iaf kan använda den så länge?

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Du kan: skriva på Corsairs forum, eller ringa/maila Inet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Tack för svar alla ni e bäst:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västsverige
Registrerad
Mar 2011

jag fick svar idag från Corsair ... fick nya fläktar, inga problem ...

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.