Cpu kylare som får plats med vengeance minnen!

Permalänk

Cpu kylare som får plats med vengeance minnen!

Som rubriken lyder skulle jag vilja ha hjälp med att hitta en cpu kylare som får plats över mina 8gb vebgeance minnen, budget ska vara typ 350kr tack för mig

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Som rubriken lyder skulle jag vilja ha hjälp med att hitta en cpu kylare som får plats över mina 8gb vebgeance minnen, budget ska vara typ 350kr tack för mig

antar att det inte är LP vebgeance du har?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

antar att det inte är LP vebgeance du har?

nej det är det inte dessa är det http://www.inet.se/produkt/5315098/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Vad är du villig att lägga? ett slutet litet kylsystem kanske funkar bättre? typ Corsair H70 eller något?

http://www.webhallen.com/hardvara/144051-corsair_cooling_hydr...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Hur får du upp Sweclock priserna automatiskt?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Hur får du upp Sweclock priserna automatiskt?

Det ser du väl. I slutet av URL:en står det "&pass=scokt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Det ser du väl. I slutet av URL:en står det "&pass=scokt"

Jo det ser jag men mena mer hur ser man vilka varor det påverkar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jo det ser jag men mena mer hur ser man vilka varor det påverkar?

Det är nog endast antec kylaren, den har ju varit här på swec-reklamerna

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Det är nog endast antec kylaren, den har ju varit här på swec-reklamerna

Ah ok, missat helt ^^ kollar aldrig på reklamen typ
Tänkte om det var något i stil med dealen med cdon

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ah ok, missat helt ^^ kollar aldrig på reklamen typ
Tänkte om det var något i stil med dealen med cdon

Yes,
Ah nej, tyvvär inte!
Har haft 620'n i ett år (sålde den nyss pga får inte plats) men den presterade iallafall GRYMT!
Har aldrig haft problemet med att den "låter" eller något, alltid fungerat perfekt och hållt min 2600k @ 4.9ghz, 50-65c @ load riktigt bra!

Förlåt för OT..

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Yes,
Ah nej, tyvvär inte!
Har haft 620'n i ett år (sålde den nyss pga får inte plats) men den presterade iallafall GRYMT!
Har aldrig haft problemet med att den "låter" eller något, alltid fungerat perfekt och hållt min 2600k @ 4.9ghz, 50-65c @ load riktigt bra!

Förlåt för OT..

Ah mjo förlåt för OT ^^

Men som sagt en sådan lär ju lösa problemet med minnena utan problem och öppnar ju för nice overclocking om man nu vill det

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Cooler Master TX3 och 212+(Då bara med 1 fläkt) funkar med höga minnen.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Yes,
Ah nej, tyvvär inte!
Har haft 620'n i ett år (sålde den nyss pga får inte plats) men den presterade iallafall GRYMT!
Har aldrig haft problemet med att den "låter" eller något, alltid fungerat perfekt och hållt min 2600k @ 4.9ghz, 50-65c @ load riktigt bra!

Förlåt för OT..

Skrivet av Ferrat:

Ah mjo förlåt för OT ^^

Men som sagt en sådan lär ju lösa problemet med minnena utan problem och öppnar ju för nice overclocking om man nu vill det

Skrivet av Ferrat:

Vad är du villig att lägga? ett slutet litet kylsystem kanske funkar bättre? typ Corsair H70 eller något?

http://www.webhallen.com/hardvara/144051-corsair_cooling_hydr...

jag skrev ju typ 350kr men antec 620 ser ju riktigt bra ut, skulle vilja överklocka lite kanske till 4ghz. Och hur tar jag bord gamla pastan som sitter på min proccesor just nu? måste jag montera ut hela moderkortet?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

jag skrev ju typ 350kr men antec 620 ser ju riktigt bra ut, skulle vilja överklocka lite kanske till 4ghz. Och hur tar jag bord gamla pastan som sitter på min proccesor just nu? måste jag montera ut hela moderkortet?

Mjo måste missat det helt när jag läste först ^^
Du måste inte montera ut hela om du kan komma åt baksidan på ditt moderkort men inte alla chassin som har så du kan göra det och då måste du montera ur det, lättaste är att skrapa bort den med någon lite mjukare plastgrej (finns ofta att köpa små skrapor hos dem som säljer kylpasta) , sitter det stenhårt så testa värm lite med en hårtork eller liknande för att mjuka upp den.

btw här är en nice review på Antec 620
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task...
och monterar man på vassare fläktar än den som kommer med blir det riktigt åka av, vill man pressa lite extra kan man även köra push&pull på den, lär kyla riktigt ordentligt då utan någon jätte ökning i kostnad

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Har en Phanteks ph-tc14pe och med den kan man nog få in ett bara "vanliga" vengeance minnen under. Man kan flytta fläkten i höjdled och nu när min sitter typ i mitten så är det ganska gott om plats mellan mina minnen och fläkten. Dock har jag lp minnen

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Har en Phanteks ph-tc14pe och med den kan man nog få in ett bara "vanliga" vengeance minnen under. Man kan flytta fläkten i höjdled och nu när min sitter typ i mitten så är det ganska gott om plats mellan mina minnen och fläkten. Dock har jag lp minnen

skulle du kunna mäta under hur mycket plats du har? Vanliga vengeance minnerna är 4,5cm höga

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2