Permalänk

3d TV

Någon som kan rek någon riktigt snygg 3d tv som funkar riktigt bra, bra bild etc runt 10000??

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Måste den vara snygg?

R U A GURL?!

Permalänk

Philips 47PFL7606T är nice, skulle själv skaffat den om jag hade pengarna.

Permalänk

ja den måste vara snygg o prestera bra,..precis som en tjej

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

ja den måste vara snygg o prestera bra,..precis som en tjej

10000kr? Haha

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/... i sommras och jag är väldigt nöjd. Kör dock inte med 3D på den så mycket så vill helst inte ge min åsikt angående det. Men resten kan jag rekommendera Väldigt bra bild och så jag kör mest film och annat från datorn och tittar inte på vanliga kanaler. Den har dock stigit i pris en aning sen den kom men kolla runt lite så kanske du hittar den billigare eller någon annan bättre billigare

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

vill helst inte ha plasma..LED e ju magnifikt bra bild!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

vill helst inte ha plasma..LED e ju magnifikt bra bild!!

Ignorerar ni mig eller?!

Permalänk

Alla som är över 50" är ju nästan plasma..är de något positivt?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

Alla som är över 50" är ju nästan plasma..är de något positivt?

Du ska bara titta på tv eller? Kör på en plasma.

Ska du spela? Kör på den jag länkade.

Permalänk

Plastma har blivit börjat bli riktigt bra nu !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Plasma är inte så dåligt nu för tiden, blir sällan inbränningar, samt att jag vet att samsung har ett inbyggt inbränningsborttagnings program

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Jo men kollar man i affären så är ju led överlägset?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Jo men kollar man i affären så är ju led överlägset?

På samma sätt så är tvn till vänster billig med kass bild medans den högra har bättre bild men kostar mer.
Lite längre ner i hyllorna upptäcker vi att dom jämför den lite dyrare sedan tidigare med en ännu dyrare och vipps så har även den dålig bild..
Låt dig inte luras.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Plasma är nästan överlägset, men produktionskostnaden har varit hög. Inbränningsproblemen är avhjälpta idag, men en statisk bild kan ändå brännas in men försvinner efter en kort stund.

LED är SUPERnice, men välldigt många LED skärmar som säljs idag görs inte för att dra nytta av LEDs potentiella bildåtergivande fördelar, utan för att få ner priset och ändå ha ok bild. De LEDar som verkligen utnyttjar tekniken till max är fortfarande dyra.
Skulle man jämnföra två TV som är identiska och endast skiljer på LED- och PLASMA-panel så får du oftast bättre bild per krona om man väljer plasma idag. Många LED paneler är tyvärr ofta bara LED backlit LCD. En del konsumenter har fått upp ögonen för detta och krävt bättring, men många säljare kränger fortfarande dessa som LED skärmar. http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television

Så jag råder noggrann undersökning så man verkligen vet vad det är man betalar för.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Plasma är nästan överlägset, men produktionskostnaden har varit hög. Inbränningsproblemen är avhjälpta idag, men en statisk bild kan ändå brännas in men försvinner efter en kort stund.

LED är SUPERnice, men välldigt många LED skärmar som säljs idag görs inte för att dra nytta av LEDs potentiella bildåtergivande fördelar, utan för att få ner priset och ändå ha ok bild. De LEDar som verkligen utnyttjar tekniken till max är fortfarande dyra.
Skulle man jämnföra två TV som är identiska och endast skiljer på LED- och PLASMA-panel så får du oftast bättre bild per krona om man väljer plasma idag. Många LED paneler är tyvärr ofta bara LED backlit LCD. En del konsumenter har fått upp ögonen för detta och krävt bättring, men många säljare kränger fortfarande dessa som LED skärmar. http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television

Så jag råder noggrann undersökning så man verkligen vet vad det är man betalar för.

Kunde inte skriva det bättre själv!
Jag tycker att man skall åka och kolla själv i affärer se vad för någon TV modell man gillar bäst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arktickiller-:

Alla som är över 50" är ju nästan plasma..är de något positivt?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55FT5643/thomso... Köpte den på elgiganten i fredags.. grym bild

Skrivet av inquam:

Plasma är nästan överlägset, men produktionskostnaden har varit hög. Inbränningsproblemen är avhjälpta idag, men en statisk bild kan ändå brännas in men försvinner efter en kort stund.

LED är SUPERnice, men välldigt många LED skärmar som säljs idag görs inte för att dra nytta av LEDs potentiella bildåtergivande fördelar, utan för att få ner priset och ändå ha ok bild. De LEDar som verkligen utnyttjar tekniken till max är fortfarande dyra.
Skulle man jämnföra två TV som är identiska och endast skiljer på LED- och PLASMA-panel så får du oftast bättre bild per krona om man väljer plasma idag. Många LED paneler är tyvärr ofta bara LED backlit LCD. En del konsumenter har fått upp ögonen för detta och krävt bättring, men många säljare kränger fortfarande dessa som LED skärmar. http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television

Så jag råder noggrann undersökning så man verkligen vet vad det är man betalar för.

Nu är det väl så att om man ska välja ett billigare alternativ att producera så är Plasman den överlägset billigaste. Det är inte för inte du kan få en 40-50" plasma för nästan halva priset av det som en LED kostar. Dock är det sant att ska man välja LED så borde man gå upp lite i prisklasserna för att få så pass bra bild att man märker skillnader mellan LED och Plasma.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem

LG's passiva 3d med 2d till 3d omvandling rätt imponerande, finns från 10k , kan ej länka sitter på mobil på jobbet.

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/... var o kollade denna, riktigt nice, plus att man fick galaxy S Wifi o 2 par riktiga glasögon...

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Jo men kollar man i affären så är ju led överlägset?

Det är isf för att du föredrar en felaktigt inställd bild.

Bäst 3D har Panasonics VT30 och Samsungs TS8005.
LGs passiva 3D funkar också ganska bra fast det blir halverad upplösning då.

Permalänk

Samsungs TS8005 lägger nog till pengar o köper den faktiskt, kostar 19800, men då får man med 2 par riktiga glasögon ca 1700 spänn plus en galaxy s wifi..3500..

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

ja den måste vara snygg o prestera bra,..precis som en tjej

snygg comeback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Samsungs TS8005 lägger nog till pengar o köper den faktiskt, kostar 19800, men då får man med 2 par riktiga glasögon ca 1700 spänn plus en galaxy s wifi..3500..

Bra val