Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

Nya uppgraderingen, kompatibelt?

Kompatibelt med varandra?

Moderkort: ASRock X58 Extreme3
Processor: Intel core i7 920 2,67GHz C0/C1 Stepping
Nätagg: XFX Core Edition 650W 80+ Bronze
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II
Minnen: Corsair Dominator DHX DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x4GB 12GB* med kylaren
Låda: Define R3
Skärm upplösning: 1920x1080

Funkar allt tillsammans eller kommer jag stötta på några problem, Jag vill gärna köra mina minnen i 1600MHz och överklocka min processor till minst 3GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av sfproduction:

Kompatibelt med varandra?

Moderkort: ASRock X58 Extreme3
Processor: Intel core i7 920 2,67GHz C0/C1 Stepping
Nätagg: XFX Core Edition 650W 80+ Bronze
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II
Minnen: Corsair Dominator DHX DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x4GB 12GB* med kylaren
Låda: Define R3
Skärm upplösning: 1920x1080

Funkar allt tillsammans eller kommer jag stötta på några problem, Jag vill gärna köra mina minnen i 1600MHz och överklocka min processor till minst 3GHz

Mycket bra prylar, synd bara att du fick den dåliga steppingen. Var fick du tag på detta? Allt bör fungera, dock bör du överklocka för att minnena och datorn ska gå stabilt på 1600mhz.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Zeuxlarsson:

Mycket bra prylar, synd bara att du fick den dåliga steppingen. Var fick du tag på detta? Allt bör fungera, dock bör du överklocka för att minnena och datorn ska gå stabilt på 1600mhz.

Tack! Processorn är gammal från den gamla moderkortet som ligger i sweclockers marknad just nu, jag vill gärna överklocka, vet du nån bra guide som skulle va bra för mina prylar? Alltså hur får jag minnena köra på 1600, ska man ändra något i bios?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av sfproduction:

Tack! Processorn är gammal från den gamla moderkortet som ligger i sweclockers marknad just nu, jag vill gärna överklocka, vet du nån bra guide som skulle va bra för mina prylar? Alltså hur får jag minnena köra på 1600, ska man ändra något i bios?

i7-920 stödjer i standardutförande högst 1066mhz. För att få upp minnena i snabbare frekvenser bör du överklocka och då specifikt QPI som är dess minneskontroller samman-megat med fsb. För att hitta guider så finns det massor på nätet, det är bara att börja knappa på google.

Laptop: ASUS-G751JY