Permalänk
Medlem

Skicka 120 Hz med 2 st 5870?

Hej!

jag hade tänkt beställa en ny spelskärm till min gamingrigg och jag är grymt sugen på en skärm med 120 Hz i uppdateringsfrekvens.
Jag bryr mig inte alls om 3D-funktion så det kan ni lämna utanför denna tråden tack!

Dock vet jag inte om jag kan skicka 120 Hz med XFX HD 5870?
Skärmen jag kollat på är Benq's gaming skärm:

http://www.inet.se/produkt/2203190/benq-tft-24-xl2410t-120hz

Någon som vet detta?
Inets kundsupport sa att dom inte hade en aning.

Permalänk
Medlem

120Hz på en skärm är att den uppdaterar bilden 120ggr i sekunden. Detta ska ditt grafikkort klara av helt utan problem i windows, filmer mm.
Men sen när det kommer till spel så behöver du ha 120FPS stabilt för att ta nytta av 120Hz. Du kommer ju såklart att märka skillnad att spelet flyter bättre som många säger. Men inte om du har en FPS under 60.
Sen ditt öga klarar inte av att se mer än ca 60Hz, men att ha en högre uppdatering frekvens ger bilden ett mer flyt.

Så om man spelar mycket är en 120Hz skärm bättre att spela på än att skaffa tex en IPS skärm. (Vet att det ska komma 120Hz IPS skärmar nästa år)

Permalänk
Avstängd

Vad spelar du ? Får du 120+fps i spelet så då får du det i skärmen också

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

Hej!

jag hade tänkt beställa en ny spelskärm till min gamingrigg och jag är grymt sugen på en skärm med 120 Hz i uppdateringsfrekvens.
Jag bryr mig inte alls om 3D-funktion så det kan ni lämna utanför denna tråden tack!

Dock vet jag inte om jag kan skicka 120 Hz med XFX HD 5870?
Skärmen jag kollat på är Benq's gaming skärm:

http://www.inet.se/produkt/2203190/benq-tft-24-xl2410t-120hz

Någon som vet detta?
Inets kundsupport sa att dom inte hade en aning.

Skrivet av FearKill:

120Hz på en skärm är att den uppdaterar bilden 120ggr i sekunden. Detta ska ditt grafikkort klara av helt utan problem i windows, filmer mm.
Men sen när det kommer till spel så behöver du ha 120FPS stabilt för att ta nytta av 120Hz. Du kommer ju såklart att märka skillnad att spelet flyter bättre som många säger. Men inte om du har en FPS under 60.
Sen ditt öga klarar inte av att se mer än ca 60Hz, men att ha en högre uppdatering frekvens ger bilden ett mer flyt.

Så om man spelar mycket är en 120Hz skärm bättre att spela på än att skaffa tex en IPS skärm. (Vet att det ska komma 120Hz IPS skärmar nästa år)

Skrivet av WongFeiHung:

Vad spelar du ? Får du 120+fps i spelet så då får du det i skärmen också

Ni blandar ihop Hz med FPS. Det är i och för sig sant då man kör med vsync men man ska inte göra det nu för tiden. FPS är hur många bilder på sekund som grafikkortet kan leverera och uppdateringsfrekvensen är bara hur många gånger skärmen uppdaterar bilden per sekund. har du 60 fps och 120Hz skärm så kommer du inte att förlora någonting som ni påstår.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!