Hjälp! Högre uppdateringsfrekvens än min bildskärm klarar av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Hjälp! Högre uppdateringsfrekvens än min bildskärm klarar av.

Hej!
Jag behöver hjälp, jag har en 19' philips lcd-skärm. Jag ville prova att öka uppdateringfrekvensen för att se om det blev bättre bild när jag spelade CS 1.6, men så blev det inte, istället blev skärmen svart och en ruta säger att jag ska ändra datorns skärmupplösning till 1280x1024@60hz. Problemet är att skärmen är svart så jag ser inte vad jag gör och då är det lite svårt att ändra tillbaka, jag har provat att köra windows i felsäkert läge och sedan ändra uppdateringsfrekvensen, men när jag ska gör det så står det såhär

Vet någon något sätt jag kan ändra tillbaka till 60hz? Behöver verkligen hjälp!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Starta i felsäkert läga och avinstallera grafikdrivrutinen, starta om och gör rätt

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Förlåt om jag verkar dum i huvudet men hur gör jag det? (är nybörjare)
#edit påverkar det inget annat som har med bilden att göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Iggesund
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av uloxh:

Förlåt om jag verkar dum i huvudet men hur gör jag det? (är nybörjare)
#edit påverkar det inget annat som har med bilden att göra?

inte så lätt att hålla reda på allt

man trycker på F8 när datorn håller på att starta upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Byss:

inte så lätt att hålla reda på allt

man trycker på F8 när datorn håller på att starta upp.

okej tack så mycket :), men hur avinstallerar jag grafikdrivrutinerna då?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Men jag har ATI radeon hd 4540 grafik kort och det finns inget som heter så i "program och funktioner" i kontrollpanelen

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Då avinstallerar du drivern från enhetshanteraren.
Kontrollpanelen\System och säkerhet\System välj enhetshanteraren och ta bort grafikkortets drivrutin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Förmodligen räcker det att du (i felsäkert läge) ändrar till 1024x768 och startar om. Uppdateringsfrekvens brukar inte följa med när man byter upplösning, så den bör gå tillbaka till 60Hz.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Hände så för mig
Kör i felsäkert läge > Byt till 60Hz

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2009

Borde även funka att i samma meny som du väljer felsäkertläge, väljer aktivera vga-läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Speldatorn: Define Mini C | MSI Z170M Mortar | 7600K | Be Quiet Pure Rock | 8GB DDR4 | 7970 | SSD | 800W | QPAD QH-85
HTPC: Intel NUC DC3217IYE | 4GB | 64GB
NAS: HP Proliant N54L | NAS4FREE 9.2 | 2+2+3 TB