Hjälp med att överklocka 2600k! (stock kylare)

Permalänk

Hjälp med att överklocka 2600k! (stock kylare)

Tjena! innan jag köpte min nya dator så såg jag i andra forum att man kan klocka lite med stockkylare utan att se någon värme skillnad, är detta sant? skulle vara kul att få upp den i kanske 3.8ghz utan att behöva köpa ny kylare, jag ska köpa en snart tror det blir en antec 620 med typhoon 1450rpm eller 920 med stock. Men nu skulle jag vilja veta vad ska jag ändra i bios för att få upp den i 3,8 ghz? Tack för hjälpen!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan klocka rätt mycket med originalkylaren, bara det att den snabbt blir ganska högljudd.

För att öka processorns hastighet smidigast letar du reda på något som brukar heta något i stil med "CPU Multiplyer" eller liknande, och höjer denna ett par snäpp.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.