Permalänk
Medlem

AMD eller Intel för spelande

Hej, jag har hört att AMD:s processorer ska vara bättre när det gäller gaming, någon som kan bekräfta detta ?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Inte för att va dum eller så men man kan googla eller kolla tester så ser man nog svaret

EDIT: nu när jag ändå skrivit så kan du kolla här: http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...

Visa signatur

3570k - 16gb 1600mhz - AsRock extreme4 ATX - EVGA GTX 680 - SSD: Intel 320 120gb - FD R4 - Cooler master Silent Pro 700w
~"Min högsta klock på 5.3 som exempel är "håll andan för helvete annars kraschar det"-stabil."~ scrooch

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Hej, jag har hört att AMD:s processorer ska vara bättre när det gäller gaming, någon som kan bekräfta detta ?

Skulle nog vilja påstå det motsatta.. kolla anandtech.com's cpu-bench-tester så håller dom nog med

Visa signatur

En ny signatur