Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Dell Ultrasharp U2412M Bra?

Hej! Tänkte införskaffa mig en ny skärm då min 5 år gamla börjar bli sliten.
Tänker använda den till spel och lite allround-användande. Jag behöver inte 120Hz.
Min budget ligger på ca 2500kr.
Jag har hittat den här för 2300kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946255
Men har hört att Anti-Glare behandlingen ska vara dålig.
Är denna skärm bra eller rekomenderar ni någon annan skärm.(helst IPS)

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Du kan ju alltid söka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Feb 2005

Jag införskaffade nyligen en sån skärm och om jag utgår från min apgamla LG 19" TN-skärm så är det som dag och natt. Så det är ju klart att min recension kan lida av viss bias

För det plånboksvänliga priset och om du föredrar 16:10 så har du helt klart en schysst monitor med e-IPS. Gällande anti-glare, ja, den gör sitt jobb. Men till priset av att du får ett visst skimmer där blicken inte är fokuserad (periferin). Jag upplever det som mest när jag rör på huvudet i sidled parallellt med skärmen. Men det kan man ju undvika vid normalt arbete/spel

Allra viktigast förutom alla "säljande" spec-data för en non-hardcore user (ex. inte grafiker) är din upplevelse av skärmen i en miljö som liknar den där din skärm kommer stå.

.:i5 2500K@4GHz ♠ Zalman 9700 ♠ Asus P8P67 Deluxe ♠ 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL9 ♠ ZOTAC GeForce GTX 780 3GB ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Antec P180B med 4x Nexus 120mm:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av LupX:

Jag införskaffade nyligen en sån skärm och om jag utgår från min apgamla LG 19" TN-skärm så är det som dag och natt. Så det är ju klart att min recension kan lida av viss bias

För det plånboksvänliga priset och om du föredrar 16:10 så har du helt klart en schysst monitor med e-IPS. Gällande anti-glare, ja, den gör sitt jobb. Men till priset av att du får ett visst skimmer där blicken inte är fokuserad (periferin). Jag upplever det som mest när jag rör på huvudet i sidled parallellt med skärmen. Men det kan man ju undvika vid normalt arbete/spel

Allra viktigast förutom alla "säljande" spec-data för en non-hardcore user (ex. inte grafiker) är din upplevelse av skärmen i en miljö som liknar den där din skärm kommer stå.

Tack för svar! Bara en fråga. Hur irriterande är anti-glare skimmret? är det bara lite grann eller blir man tokig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Feb 2005

Det är svårt att svara på den frågan.. jag tycker inte det är så störande för mig. Det bästa är om du kan leta upp skärmen på något varuhus och kika själv Sen kan jag ju ge ett plus i kanten för att den har en stabil fot med bra justeringsmöjligheter.

.:i5 2500K@4GHz ♠ Zalman 9700 ♠ Asus P8P67 Deluxe ♠ 2x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL9 ♠ ZOTAC GeForce GTX 780 3GB ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Antec P180B med 4x Nexus 120mm:.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vancouver
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av vickelito:

Tack för svar! Bara en fråga. Hur irriterande är anti-glare skimmret? är det bara lite grann eller blir man tokig?

Jag har inte ens märkt av det om jag ska vara ärlig.

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."