Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Skärmen tjuter

Hej! Min andra skärm beter sig ganska konstigt. Varje gång den måste arbeta hårt börjar den tjuta, som tinnitus. Jag kan till exempel surfa eller bara ha igång spotify utan att den tjuter (än så länge) Men om jag till exempel går in på denna sidan http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php börjar det, men bara när jag visar sidan i fullskärm.
Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

Den är 19" och jag kör den i 1440x900 (60hz)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Testa att ändra brightness.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

funkade inte

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Då är det här något du antagligen får vänja dig vid. Personligen skulle jag överväga ny skärm om det inte skulle upphöra vilket det sällan gör. Tjutande skärmar är ett elände.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västerås
Registrerad
Mar 2004

LÅTER SOM en spole eller kondensator som inte mår riktigt korrekt. relkamera direkt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Ja, om garantin inte gått ut ska du givetvis göra det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

gick ut för länge sen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Ginta:

LÅTER SOM en spole eller kondensator som inte mår riktigt korrekt. relkamera direkt.

näh spolar kan vara okej fast dom låter...bara isoleringen eller hur trådarna sitter fast lossnat och börjat vibrera :/

Phenom II x4 955 c2 @3,5Ghz @1,4v @2,7Ghz NB och HT || 8GB 10-9-8-25-35 @1808Mhz @1,8v || HD 6950 2GB DCII @924Mhz core @5748Mhz Vram@1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||