Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Dator till TV - HDMI

Lyckades direkt att koppla, men problemet är att jag inte ser hela skrärmen, lite av hörnen syns inte, det ser liksom inzoomat ut och jag blir av med det som är på kanterna och i hörnen. Har provat allt utan att lösa det. Har Intel grafikkort och en bärbar HP-dator.

Tacksam för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av adex:

Lyckades direkt att koppla, men problemet är att jag inte ser hela skrärmen, lite av hörnen syns inte, det ser liksom inzoomat ut och jag blir av med det som är på kanterna och i hörnen. Har provat allt utan att lösa det. Har Intel grafikkort och en bärbar HP-dator.

Tacksam för all hjälp!

BUMP.

Kollat runt lite och insett att det är överskalning som är mitt problem, men förstår inte hur det ska lösas. Hittar inte hur man återställer TV'n. Har en LG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra hamnen
Registrerad
Okt 2008

Tv:n visar vad datorn sänder ut, prova att sänka upplösningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

På en del TV apparater måste man ändra till Full Pixel, Full Scan eller något liknande namn i TV menyerna för att ta bort Overscan.

Skriv gärna hela namnet på din LG TV så kanske vi kan hjälpa dig att hitta denna inställning för din TV.

Edit: jag har kollat i manualen för en LG LCD TV och inställningen heter Just Scan som gör att den visar bilden utan overscan.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Ställ TVn till Enhetligt format samt se till så att ditt grafikkort inte har upscale aktivt

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2