Permalänk
Medlem

Frågar kring H60 och AMD 1100T

Tjo

Fick idag min Corsair H60 och lite fläktar.

Som det ser ut nu har jag ett Fractal Design XL, alla fläktar är utbytta mot Phobya. 140mm 1000rpm (2 fram, 1 på sidan) som inblås, och en Phobya 180mm i taket på 700rpm och en Phobya 1500rpm bak vid H60 radiatorn som utblås.

Det jag undrar är egentligen vad för temperaturer som är bra på en 1100T oklockad?
Med alla fläktar på FULL RULLE så blir resultatet detta efter 30 min spelandes;

CPU Temp: 51c (från Asus Fan Xpert)
TMPIN1 Temp: 51c (från AMD Overdrive)
Core Temp: 38c (från AMD Overdrive)

Är detta bra resultat?
Jag har inte en aning om vilken det är man ska kika på och vem som stämmer..
Jag vill helst ha en tyst dator så om jag kan gå ner några grader för att få tyst på fläktarna vore det bra.. jag överklockar inte atm.

Värt att notera är att jag kör med Crossfire + att fläkten vid radiatorn blåser UT och inte in.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tjo

Fick idag min Corsair H60 och lite fläktar.

Som det ser ut nu har jag ett Fractal Design XL, alla fläktar är utbytta mot Phobya. 140mm 1000rpm (2 fram, 1 på sidan) som inblås, och en Phobya 180mm i taket på 700rpm och en Phobya 1500rpm bak vid H60 radiatorn som utblås.

Det jag undrar är egentligen vad för temperaturer som är bra på en 1100T oklockad?
Med alla fläktar på FULL RULLE så blir resultatet detta efter 30 min spelandes;

CPU Temp: 51c (från Asus Fan Xpert)
TMPIN1 Temp: 51c (från AMD Overdrive)
Core Temp: 38c (från AMD Overdrive)

Är detta bra resultat?
Jag har inte en aning om vilken det är man ska kika på och vem som stämmer..
Jag vill helst ha en tyst dator så om jag kan gå ner några grader för att få tyst på fläktarna vore det bra.. jag överklockar inte atm.

Värt att notera är att jag kör med Crossfire + att fläkten vid radiatorn blåser UT och inte in.

Core temp kan inte va 38 medans CPU temp är 51, kärnorna blir varmare än "CPU" men tycker det borde va lite lägre än 51 grader CPU temp jag ligger på 53 med min 1090T klockad till 4.1GHz, men har doch en H100:P tempen är ju ok förutom att något visar lite fel XD

EDIT: du har nog samma otur som mig CPU temp visar rätt"tror det gör det i mitt fall iallafall" men Coretemp är åt hellvete :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com