Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

40" nu eller 50" senare.

Jag sitter med en 22" skärm och tittar på film och serier sedan flera år tillbaka.
Nu har jag fått en annan lägenhet och funderar på att skaffa en ok TV.
Men jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på.

Jag kollar mycket sällan på vanlig TV (hatar reklam).
Det enda som jag kommer använda TVn till är att kolla på film och serier när jag själv vill.

Vad tycker ni, ska jag satsa på en 50" schysst TV eller en billig 42" till att börja med?
Anledningen till att jag undrar är att jag i dagsläget inte kolllar på på TV via min 28" tjock-TV, utan kör allt via datorskärmen.

TV vore schysst eftersom jag brukar se filmer och serier, men inget annat (inga nyheter, nöjen, osv)

Jag har inte så mycket stålar, så jag velar kring vad jag ska göra. Köpa en 40-42" TV nu (för typ 4000) eller vänta 2-3 månader och få en bättre 50" (för typ 7000?).

I framtiden kanske jag kommer skaffa en PS3:a, men det är ingen prio.
Datorn kommer jag nog inte köra via TV:n, förutom till film.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 8TB ISP: Bahnhof 100/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G700 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av MadFred:

Beror på hur stort mellanrummet mellan dig och skärmen är. 2-5m skulle jag säga att 42" är mer än nog.

Sapere Aude

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Om du hade tänkt dig ha TV:n i flera år så är det väl värt att spara lite pengar i ett par månader till. Men du väljer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av MadFred:

Jag sitter med en 22" skärm och tittar på film och serier sedan flera år tillbaka.
Nu har jag fått en annan lägenhet och funderar på att skaffa en ok TV.
Men jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på.

Jag kollar mycket sällan på vanlig TV (hatar reklam).
Det enda som jag kommer använda TVn till är att kolla på film och serier när jag själv vill.

Vad tycker ni, ska jag satsa på en 50" schysst TV eller en billig 42" till att börja med?
Anledningen till att jag undrar är att jag i dagsläget inte kolllar på på TV via min 28" tjock-TV, utan kör allt via datorskärmen.

TV vore schysst eftersom jag brukar se filmer och serier, men inget annat (inga nyheter, nöjen, osv)

Jag har inte så mycket stålar, så jag velar kring vad jag ska göra. Köpa en 40-42" TV nu (för typ 4000) eller vänta 2-3 månader och få en bättre 50" (för typ 7000?).

I framtiden kanske jag kommer skaffa en PS3:a, men det är ingen prio.
Datorn kommer jag nog inte köra via TV:n, förutom till film.

Ska du sitta ganska nära så hade jag iallafall hellre köpt en bra 42" med full hd, då jag iallafall tycker att det är viktigare med bra bild än en som är lite större och kanske lite sämre. Dom behöver ju inte bli sämre bara för att dom är större men kläm gärna på några i butik och läs om recensioner Vad jag förstår så är det väldigt många som krånglar så det är nog värt att köpa någon tv som har bra garantier + bra service från butiken. Va säkert inte mycket till hjälp men lycka till iallafall och gott nytt år!

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.