Permalänk

Monitor <-> TV (förlorade fönster)

*Skärm A (dator), skärm B (TV) - Jag använder HDMI kabel*

Jag glömmer ibland flytta programfönster från skärm B till skärm A innan jag ändrar source på tv'n eller stänger av den. När jag sedan ska använda programmet måste jag sätta igång / ändra source på tv'n för att sedan flytta över programmet till skärm A (som även är inställd som min "main display"). Finns det något smidigt sätt att kringå detta? vet inte hur många gånger jag svurit långa ramsor åt detta i-landsproblem.

Permalänk
Avstängd

Se till att fönstret är aktivt (ifall det inte redan är det så tryck på det i aktivitetsfältet) sen trycker du Windowsknappen och vänsterpil för att flytta fönstret mellan skärmarna. Detta fungerar dock endast så länge du har båda skärmarna inkopplade (de behöver inte vara igång) men har du ett fönster som ligger kvar på den andra skärmen trots att den inte är inkopplad i drivrutinerna osv. så fungerar det inte.

Edit: Kan vara högerpil också, jag är inte helt säker.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Se till att fönstret är aktivt (ifall det inte redan är det så tryck på det i aktivitetsfältet) sen trycker du Windowsknappen och vänsterpil för att flytta fönstret mellan skärmarna. Detta fungerar dock endast så länge du har båda skärmarna inkopplade (de behöver inte vara igång) men har du ett fönster som ligger kvar på den andra skärmen trots att den inte är inkopplad i drivrutinerna osv. så fungerar det inte.

Edit: Kan vara högerpil också, jag är inte helt säker.

Man fick dubbelklicka på pilarna för att det ska flippa. Tack så mycket för svaret, detta kommer spara mig många svordomar i framtiden!