Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

Överklocka en Acer predator G5

Hej kan någon hjälpa mig klocka min farsas nya Acer Predator G5

Jag vill överklocka saken med kylare till 7ghx det står i7-2600k på förpackningen det står i7 med den ligger bara på 3.4ghx enligt google

jag vill även överklocka skärmen till minst det dubbla så jag får bättre spelupplevelse.

datorn är ny så den är i fint skick och borde funka bra och överklocka.

min farsa vet inte om att jag ska klocka än men jag vill göra det ändå

Feel so trolled! ledsen men jag hade tråkigt och kunde inte bara låta bli detta är den mesta typ av trådar som postas på sweclockers ta inte illa upp men mycket bör idiot förklaras

Dold text

To be or not to be.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

En del kanske verkar enkelt, men för de som inte har en aning finns det i princip inga dumma frågor.

Det är lätt för en datorvan att googla runt, men för en ovan så kan det vara svårt att sålla bland resultatet och se vilka svar som faktiskt stämmer.

Det finns ju för sjutton folk som har hört talas om klockning och vill prova, men fortfarande knappt lärt sig att chassit inte är samma sak som hårddisken och att skärmen bara är en skärm och inte själva datorn X)

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS 2.x (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: Sabertooth 990FX+AMD 1090T@4.0GHz +16GB Vengeance 1600,CM HAF 912 Plus, Antec HCG620m PSU, 240GB Crucial MX100 SSD, Sapphire Radeon HD7870 XT, Phanteks PH-TC14PE kylare
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, Samsung EVO 850 250GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2008

Med överklocka skärmen, antar jag att du menar grafikkortet?

Vad har den för grafikkort?

Processorn bör du kunna få upp i 4+ ghz lungt.. Vilket borde räcka mer än väl. med tanke på att BF3 tar 80-85% av min Q9450 som max vid 3.0 ghz och den är 4 år gammal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Du hade mej till 7ghz. Synd att du lurar folk som faktiskt ville hjälpa till

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Lordkiller:

Feel so trolled! ledsen men jag hade tråkigt och kunde inte bara låta bli detta är den mesta typ av trådar som postas på sweclockers ta inte illa upp men mycket bör idiot förklaras

*Tråd låst*

Det är mycket bättre om du försöker hjälpa de som inte är kunniga, alla har vi varit nybörjare någon gång.