Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

Samsung SA350 22'' problem! Hjälp!

Hej!

Köpte en Samsung SyncMaster SA350 22'' skärm under mellandagsrean men jag har lite problem. Skärmen klarar av 1920x1080 men om jag sätter på den upplösningen så blir bilden utdragen åt sidorna (jag kan inte se windows knappen eller iconer som är långt åt vänster och höger) detta händer också när jag spelar.

Funderar om det har nått med drivrutiner till grafikkortet (radeon 6870) att göra. När jag installerade 11.12 så hände det här. Provade också 11.11 men det blev katastrof (det blev värre än negativt, man sog i princip ingenting) kommer inte heller ihåg vilka drivrutiner jag hade innan.

Kör med vga-kabel om det är viktigt men jag ska köpa en hdmi snart.

Tacksam för svar! Vill verkligen reda ut det här!

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

Pajjas olle gå in på Amd vision controll center och sedan klicka på skärm inställningar sen får du trixxa lite själv med det där!

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av qwerty1337:

Pajjas olle gå in på Amd vision controll center och sedan klicka på skärm inställningar sen får du trixxa lite själv med det där!

haha, dumma jag hade ändrat settings så jag medvetet hade gjort skärmen för bred

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!