Permalänk
Medlem

Problem med Philips 50" plasma

Problemet är: Förut kunde jag trycka pil höger/vänster på fjärren för att växla mellan typ widescreen, 4:3 och text zoom och sånt. Det går inte nu. Nu är det pil upp/ner som gäller och text zoom och wide är borta. I 4:3 läge ger den dock full bild, men varje gång vi startar digitalboxen (telia) är det gråa kanter och man måste välja in 4:3 läget varje gång. Inget fel på boxen visade det sig när jag även har gråa kanter på PS3:an om jag inte väljer 4:3 läget.

Varför försvann plötsligt text zoom och de lägena? Jag har gjort en återställning av tv:n genom att hålla in menyknappen i 5 sekunder enligt bruksanvisningen, men det hjälper inte. Har även kollat geonom menyn men finns inget att välja som handlar om wide/4:3 eller nåt. Jag kör både digiboxen och PS3 i HDMI.

Kan tillägga att förut var det svarta kanter när man växlade runt i bildlägen, men nu är det alltså gråa kanter.

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet? Fel på tv:n?

Visa signatur

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.