Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Munkfors, Värmland
Registrerad
Aug 2003

Problem med Philips 50" plasma

Problemet är: Förut kunde jag trycka pil höger/vänster på fjärren för att växla mellan typ widescreen, 4:3 och text zoom och sånt. Det går inte nu. Nu är det pil upp/ner som gäller och text zoom och wide är borta. I 4:3 läge ger den dock full bild, men varje gång vi startar digitalboxen (telia) är det gråa kanter och man måste välja in 4:3 läget varje gång. Inget fel på boxen visade det sig när jag även har gråa kanter på PS3:an om jag inte väljer 4:3 läget.

Varför försvann plötsligt text zoom och de lägena? Jag har gjort en återställning av tv:n genom att hålla in menyknappen i 5 sekunder enligt bruksanvisningen, men det hjälper inte. Har även kollat geonom menyn men finns inget att välja som handlar om wide/4:3 eller nåt. Jag kör både digiboxen och PS3 i HDMI.

Kan tillägga att förut var det svarta kanter när man växlade runt i bildlägen, men nu är det alltså gråa kanter.

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Munkfors, Värmland
Registrerad
Aug 2003

Ingen som vet? Fel på tv:n?

Mamma: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3. Pappa: Intel 2600K. Älskare: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" (i CrossFire). Bröder: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 (dual) samt Corsair SSD Force Series 3, 60GB och 120GB.