Permalänk
Medlem

Tv-köp!

Tjena! Tänkte passa på nu när det är mellandagsrea med att köpa Tv.
Den kommer mest att användas till att lira xbox 360 samt till att kolla på film. Men ska självklart funka till att titta på vanliga tv'n. (olika kanaler)

Därför frågar jag er där ute, om ni ha några bra tips på en sådan tv som passa hyffsat bra till detta.

Skärmstorlek: 37"-42"
Och helst få den kosta som högst 4000:-.

Tacksam för snabba svar!
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Enligt vissa på detta forum är det smartare att vänta med att köpa TV någon månad. I januari-februari ska modeller från 2012 tas in på lager och då blir föregående års modeller mycket billigare än vad de är nu. Om du inte har superbråttom kan det alltså vara värt att hålla i pengarna några veckor till.

Permalänk
Medlem

Är det någon stor skillnad på Lcd, Led och Plasma?
Vilket är bäst just när det gäller dem kraven?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av martiin9:

Är det någon stor skillnad på Lcd, Led och Plasma?

Jag tror du skulle läsa igenom denna tråd .

Hoppas att du får svar i den gällande skillnaden, eller framförallt LED tekniken. När du är klar klicka på länken uppe på sidan och gå in forumdelan för TV där finns en del klistrade trådar som också ger info.

Spelar inte själv så kan inte ge dig tips på vilken TV som passar bäst för det.

Film puristerna hävdar att Plasma är det absolut bästa för film, personligen så tittar jag mer på TV än film och vill inte ha risken för "inbränning" på TVn därför går det alternativet bort för mig när jag själv tittar på ny TV (förmodligen köp under 2012 så jag har inte så bråttom).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.