Tips på monitor för runt 1400 kr + hdmi kabel tips

Permalänk
Inaktiv

Tips på monitor för runt 1400 kr + hdmi kabel tips

Födelsedagen kryper fram om ett par veckor och jag är i behov av en skärm för runt 1400 kr. Då jag fick en dator i julklapp så får skärmen inte kosta mer än 1500 kr. ^^

Krav är 1080p och HDMI.

Behöver även tips på hdmi kablar som funkar. Jag har sökt runt och alla ser rätt snarlika ut, men de kostar olika. Länka gärna ett par billiga sladdar tack! :]

Hade tänkt på denna skärmen:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Men jag kan inte särskilt mycket om skärmar i allmänhet. 1,5k kanske inte är en så stor budget, men man får gå på det man har.

Permalänk
Skrivet av anon182011:

Födelsedagen kryper fram om ett par veckor och jag är i behov av en skärm för runt 1400 kr. Då jag fick en dator i julklapp så får skärmen inte kosta mer än 1500 kr. ^^

Krav är 1080p och HDMI.

Behöver även tips på hdmi kablar som funkar. Jag har sökt runt och alla ser rätt snarlika ut, men de kostar olika. Länka gärna ett par billiga sladdar tack! :]

Hade tänkt på denna skärmen:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Men jag kan inte särskilt mycket om skärmar i allmänhet. 1,5k kanske inte är en så stor budget, men man får gå på det man har.

Det är en kanonskärm för det priset, använder själv 2 skärmar varav en 24" Benq. Man får mycket för pengarna. Sen HDMI kabel kan du i stort sätt köpa vad som helst som finns hos någon av elektronik kedjorna. HDMI skickar ut digitala signaler så om du köper en kabel för 100spänn eller 300 spänn spelar nog ingen större roll på en skärm som denna.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Osterberg1985:

Det är en kanonskärm för det priset, använder själv 2 skärmar varav en 24" Benq. Man får mycket för pengarna. Sen HDMI kabel kan du i stort sätt köpa vad som helst som finns hos någon av elektronik kedjorna. HDMI skickar ut digitala signaler så om du köper en kabel för 100spänn eller 300 spänn spelar nog ingen större roll på en skärm som denna.

Blir nog den skärmen trots allt. Nu när den är så prissänkt så blir det mycket för pengarna eftersom jag inte tycks hitta en lika billig och bättre. Blir att köpa till 2 hdmi sladdar då eftersom jag ska köra ps3 på den också!

Tackar så mycket för svar.