Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

2000kr ''32 FULL HD värt?

Tjena.

Har funderat på en ny tv och nu ere bra rea på många affärer. Och så såg jag denna på mediamarkt. Den har som sagt Full HD vilket är ett väldigt plus till ett jävla bra pris! Jag är inte så tv kunnig så jag vet inte riktigt vad som skiljer sig mellan LCD Plasma eller LED. Bör man satsa på en LED? LCD lär väl ändå vara okej? Men som sagt är det värt att slå till? Om man kollar på prisjakt kostar den ca 3000kr på andra affärer. Är 5ms dålig responstid, kommer man märka av det?
Och ja det är en 32 tums då en 40+ tum skulle se alldeles för stort ut i mitt rum.

http://produkter.mediamarkt.se/store/stockholm-heron-city/tv-...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=859153

Tackar på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2010

Du behöver inte LED. Det ger inte mycket på bildkvalitet sidan, mer att tvn blir smalare och drar mindre ström. 5ms ska inte vara nåt problem heller.
Det är antagligen ganska dåliga betraktningsvinklar och lite halvdassig färgåtergivning. Men för 2000 så är det ingen dålig tv

| Silverstone Temjin mATX | i5 2500k | Cooler Master Hyper 212 Plus | Asus Maximus V Gene | Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | ASUS Radeon R9 280X DirectCU II 3GB | Windows 8.1 64bit | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Spinpoint F3 | Newton R2, 650W | Dell U2412M |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Gottson:

Du behöver inte LED. Det ger inte mycket på bildkvalitet sidan, mer att tvn blir smalare och drar mindre ström. 5ms ska inte vara nåt problem heller.
Det är antagligen ganska dåliga betraktningsvinklar och lite halvdassig färgåtergivning. Men för 2000 så är det ingen dålig tv

Okej, så du tycker jag ska slå till?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av avm:

Okej, så du tycker jag ska slå till?

Kör på

Trädvy Permalänk
Medlem