Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127,0,
Registrerad
Aug 2009

Hdmi kabel eller Dvi?

Tjena! Jag ska hämta min skärm imon, och funderar på om jag ska ha Hdmi kabel eller Dvi? Vad är bäst och billigast?

Citera för svar!

Min Soundcloud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

det är samma sak typ bara det att du inte får ljud med DVI. men tror en DVI kabel blir någon krona billigare:P bara köp ngn, lika bra o kostar ungefär lika mkt. beroende på kvalitet förstås.

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

hdmi kör jag med och jag rekomenderar det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Har du en 120hz skärm? Isf är det endast Dvi dual link som gäller, annars spelar det ingen roll. Dock brukar jag få problem med skalning osv när jag kör hdmi

Xeon 6c/12t x5670 @ 4 GHz | GTX 1070 | 10GB DD3 | Asus P5X58D-E| Fractal Design R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

DVI om du inte har någon HDMI liggande hemma..

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127,0,
Registrerad
Aug 2009

Ska köpa BenQ g2450hm Från komplett. Men jag har läst att alla hdmi kablar inte är bra förvränger bilden och liknande med olika kablar, Måste man köpa en kabel för 249kr eller är det fritt fram?

Citera för svar!

Min Soundcloud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Sposckis:

Ska köpa BenQ g2450hm Från komplett. Men jag har läst att alla hdmi kablar inte är bra förvränger bilden och liknande med olika kablar, Måste man köpa en kabel för 249kr eller är det fritt fram?

säger bara DVI!

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg (Hising island)
Registrerad
Nov 2005

Klart du skall köra med HDMI, nej alla HDMI kablar förvränger inte bilden, finns lika många dåliga HDMI som DVI som det finns dåliga scart osv..