Konfigurera fläkthastighet på CPU fan?

Permalänk
Medlem

Konfigurera fläkthastighet på CPU fan?

Hej kära sweclockare!

Jag har nu förlorat min överklockningsoskuld med att klocka både min CPU(athlon 2 x4 640 med 300mhz), ram och mitt 5770. Moderkortet är ett MSI 770-C45.

Problemet jag har är att jag inte lyckas ändra fläkthastighet på min 4pin cpu fläkt(stock kylare). I bios så drar jag ned fläkthastigheten men rpm ändras inte. Jag har testat både med och utan cool and quiet.

CPU'n ligger enligt bios på ca: 30 grader celsius i idle
CPU'n ligger enligt Speccy och HW monitor på 17C i idle och ca: 35 i load(BF3)

Enligt bios så ligger min CPU fläkt på 3,5k rpm(är inte det väldigt mycket?)
Jag har också försökt att sänka fläkthastigheten i MSI's mjukvara Controlcenter, men icke!

Förlåt om jag är rörig:D

MvH

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Hej kära sweclockare!

Jag har nu förlorat min överklockningsoskuld med att klocka både min CPU(athlon 2 x4 640 med 300mhz), ram och mitt 5770. Moderkortet är ett MSI 770-C45.

Problemet jag har är att jag inte lyckas ändra fläkthastighet på min 4pin cpu fläkt(stock kylare). I bios så drar jag ned fläkthastigheten men rpm ändras inte. Jag har testat både med och utan cool and quiet.

CPU'n ligger enligt bios på ca: 30 grader celsius i idle
CPU'n ligger enligt Speccy och HW monitor på 17C i idle och ca: 35 i load(BF3)

Enligt bios så ligger min CPU fläkt på 3,5k rpm(är inte det väldigt mycket?)
Jag har också försökt att sänka fläkthastigheten i MSI's mjukvara Controlcenter, men icke!

Förlåt om jag är rörig:D

MvH

Har du kallt inne? Eller så visar programmen fel.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Har du kallt inne? Eller så visar programmen fel.

Jag har ca: 15C i huset, vet inte hur mitt rum är:D

När man är ensam hemma stänger man av alla element så det inte blir så jävla varmt:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?