Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Skärm till spelande (Xbox)

Tjenare!

Har suttit och tittar runt lite på diverse skärmar/tv men eftersom jag har liten aning om vad man skall leta efter har jag inte riktigt vågat bestämma mig för något. Tänkte att det istället skulle vara en bra ide att fråga runt innan jag köper något.

Jag letar efter en skärm/tv runt 23" - 27" som funkar bra till spel som BF3, MW3 och andra fps spel. Det bästa hade varit ifall skärmen/tvn funkade till både Xbox OCH Pc men främst är jag ute efter något som funkar till min xbox då det skall fungera på ett visst sätt med ljud och sånt om jag inte har helt fel.

Har vi några goa förslag?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Budget ? Och har skärmen HDMI ingång så funkkar det till båda, o sen måste den ha inbyggda speakers ifall du vill ha xbox ljuden genom den.

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Budget, hmm.. Letar efter en prisvärd skärm för 0-3500kr kan gå över såklart men runt där.

Så länge jag kan koppla högtalare till skärmen funkar det ju för xbox skulle jag tro, sen kör jag mest med headset så jag vet inte om det spelar någon roll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

http://www.webhallen.com/hardvara/144726-eizo_23_foris_fs2332... , gör ett account på webhallen och vips så kostar det 2000kr, extremt prisvärt enligt mig. Den har hdmi och Dvi/vga samt högtalare vilket gör det till en grym spelskärm samt tv.

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*