Permalänk
Medlem

AMD FX-8150 köpa eller inte ?

hejsan alla sweclockers jag funderar på att köpa AMD FX-8150 jag har nu 1055T på 3.9 mitt moderkort är ett asus crosshair 4 har laddat ner den senaste bios är det värt för mig att köpa jag överklockar samt spelar mkt skulle det passa mig för mina behov ? sen skulle moderkortet gå ihop med det mvh nzxt ha det gött alla

Permalänk
Medlem

Vänta ett tag, just nu så är din inte så dålig.
Bulldoozer kanske spottar upp sig till nästa generation.
AMD FX-8150 blir nog inget uppköp

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Vänta ett tag, just nu så är din inte så dålig.
Bulldoozer kanske spottar upp sig till nästa generation.
AMD FX-8150 blir nog inget uppköp

jag bara tänkte eftersom jag är sugen på mera kraft o denna vill inte klocka mera eller ska man lägga pengarna på en SSD ist ?

Permalänk

Om du ska köpa en bulldozer så skulle jag nog ta en 8120 i så fall för att man betalar 500kr mer för något som man bara kan överklocka upp lite och få samma prestanda.

Men jag skulle nog igentligen lägga pengarna på en ssd eller vänta till bättre tider.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Ta en SSD. det ger en liten prestandahöjning lagom till nästa prolle till ditt kort kommer.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Här är lite prestandatester som gjorts..
http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...

Själv bytte jag plattform efter bl.a. detta.. Nuvarande FX-serien är inte bättre i genomsnitt än Phenom II X6, så varför byta?
Vill du ha mer prestanda får du byta plattform..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Själv gick jag från en phenom II x4 955be till fx-8120. Är super nöjd.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

har du en phenom x6 idag skulle jag verkligen inte betala för att byta till en bulldozer, iaf inte om det är prestanda man letar efter. som tidigare länkats så presterade de ungefär lika i sweclockers tester. ett byte skulle isåfall vara för att du är nyfiken, vill prova överklocka högre, och inte bryr dig om det kostar nån tusenlapp.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII